شمشیر بند : رسانه‌ها خبر جلسه را از روابط‌ عمومی دریافت کنند!

یک عضو شورا نیز در این جلسه خطاب به رسانه‌ها، بیان داشت: عیب حضور اهالی رسانه در شورا این است که اعضای شورا در مقابل رسانه‌ها نقش بازی ‌می‌کنند و در غیاب رسانه‌ها، جلسات شورا بر این منوال نیست.

 رییس شورای شهر ساری شامگاه گذشته در جلسه علنی شورای شهر با بیان اینکه بسیج یک حقیقت گسترده است، گفت: بسیج در مقابل حوادث بی تفاوت نیست.

علیجان شمشیربند افزود: بسیج پیوند عاطفی میان دولت و ملت است و در مقابل انحرافات می ایستد و تسلیم نمی شود.

شمشیربند با اشاره گلایه رسانه‌ها مبنی بر علنی نبودن جلسات، گفت: در صورت علنی نبودن جلسات، رسانه‌ها می‌توانند خبر جلسه را از روابط‌ عمومی شورا دریافت کنند.

سید مهدی احمدی هم طی سخنانی باتاکید بر ساماندهی وضعیت حضور خبرنگاران در جلسات شورای شهر ساری اظهار داشت: از رسالت خبرنگاران در شورا استفاده ی بهینه نمی شود.

وی پیشنهاد داد: می توان در هر جلسه شورا، زمانی را به خبرنگاران اختصاص دهیم تا مشکلات شهر را به ما و اقدامات شورا را به مردم منعکس کنند.

سید محمد آقامیری، در این جلسه با اشاره به اینکه اعضای شورای اسلامی شهر باید جلوی تخفیفات بزرگ بگیرند، گفت: متاسفانه بسیاری از شهروندان قدرت پرداخت صد هزار تومان در کمیسیون ماده صد شهرداری ندارند در حالیکه شهرداری و شورای شهر3 میلیارد تخفیف به صاحبان مجتمع های تجاری بزرگ شهر می دهد.

این عضو شورا یادآور شد: رسانه‌ها باید در جریان تخفیف‌های بزرگی که در شورا و شهرداری ساری اتفاق می‌افتد، قرار گیرند.

سیاست یک بام و دو هوا در شان شورا نیست

جمال باقری نیز در این جلسه خطاب به رسانه‌ها، بیان داشت: عیب حضور اهالی رسانه در شورا این است که اعضای شورا در مقابل رسانه‌ها نقش بازی ‌می‌کنند و در غیاب رسانه‌ها، جلسات شورا بر این منوال نیست.

وی با بیان اینکه سیاست یک بام و دو هوا در شان شورا نیست، افزود: در حالی که برای مرکز رادیوتراپی با ضریب تجاری، عوارض تعیین می‌کنیم اما زمینی را به ارزش میلیاردی به دانشگاه آزاد واگذار می‌شود با این استدلال که قرار است بیمارستان ساخته شود  و یه مرکز درمانی جهت رفاه حال شهروندان اضافه می شود.

علی اکبر ذلیکانی ، دیگر عضو شورای اسلامی شهر ساری نیز در خصوص اظهارات آقامیری گفت: در این زمینه اعمال سلیقه می‌شود اما شهردار هم باید در جلسه حضور داشته باشد و به این ادعاها پاسخ دهد.

ذلیکانی با اشاره به کندی اجرای چند پروژه شهری ساری به واسطه تلاقی با حریم راه آهن، افزود: باید راه آهن شمال نسبت به اعطای مجوز برای احداث زیرگذر پل گردن از سوی شهرداری ساری اقدام کند.

وی با بیان اینکه پروژه پل منطقه پل‌گردن هنوز شروع نشده است، افزود: ترافیک در بلوار داراب که مسیر منتهی به این منطقه محسوب می‌شود، بحرانی است.

سید محمد جعفری نیز اظهار داشت: اگر مدیریت شهری تخصصی و علمی نباشد، ریل در وسط شهر اختلاف طبقاتی و فرهنگی ایجاد می کند.

وی با بیان اینکه این مسئله در تمام شهرها وجود دارد تصریح کرد:  این مسئله نیاز به راهکار فرهنگی و شهرسازی دارد که با ندیریت شهرداری و شورا کارساز هم خواهد بود.

عضو دیگر شورای شهر ساری مطرح کرد: آیا در جامعه مدنی، تعریف اختلاف طبقاتی افراد به میزان تمکن مالی افراد برمی‌گردد.

رضا پیوندی با بیان اینکه آیا خط راه‌آهن و رودخانه می‌تواند در یک شهر، اختلاف طبقاتی ایجاد کند و به اصطلاح مردم این سمت خط راه‌آهن یا رودخانه، با مردم سمت دیگر، تفاوت داشته باشند، تصریح‌ کرد: شرایط مردم آن سوی ریل آهن، به مراتب بهتر از وضعیت مردم در بلوار امام رضا(ع) است که در آن سوی رودخانه تجن قرار دارد.

وی با بیان اینکه برای مردم آن سوی رودخانه تجن و منطقه امام‌زاده عباس(ع) چه اقدامی انجام داده‌ایم، گفت: ما منتخب مردم هستیم و منتخب منطقه مسکونی خودمان نیستیم.

این عضو شورای شهر ساری خطاب به دیگر اعضا پیشنهاد داد: در کوچه‌ پس‌ کوچه‌های این مناطق قدم بزنیم و ببینیم پای ما تا کجا در گل فرو می‌رود.

 

انگیزه ای برای خروج راه آهن از حوزه شهری وجود ندارد !

مدیرکل راه آهن شمال بعنوان میهمان این جلسه اظهار داشت: راه‌آهن هیچ انگیزه‌ای برای خارج کردن خطوط ریلی از حوزه شهری ندارد.
یوسف گران پاشا بیان اینکه در همه دنیا راه‌آهن درون شهرها احداث شده و باید در دسترس باشد، افزود: در شمال و جنوب راه آهن هیچگونه تبعیضی قائل نیستیم و قصد داریم با ارتقا فضای سبز در سمت جنوب حریم راه آهن شمال، ضریب فضای سبز شهرهای استان را ارتقا دهیم.

مدیرکل راه‌آهن شمال با بیان اینکه سال گذشته 10 کشته در حاشیه ریل راه‌آهن داشتیم گفت: امسال کشته‌ای در حریم راه‌آهن نداشتیم  که به احداث زیرگذرها بر می گردد.

وی با اشاره به اینکه  حریم راه‌آهن واگذار نمی‌شود و باید حفظ شود، متذکر شد: هدف برای حریم راه‌آهن دیوارکشی نیست هرجا از مسیر راه‌آهن که تردد زیاد است و باید عبور داشته باشد، شهرداری موظف است ورود پیدا کند و ما هم در این زمینه با شهرداری همکاری داریم.

گران‌پاشا با بیان اینکه احداث پل در منطقه پل‌گردن بر عهده شهرداری ساری بود و ما هم پیگیر این موضوع هستیم که چرا هنوز اجرایی نشده است، افزود: قرار بود پل دخانیات را راه‌آهن اجرا کند و در مقابل شهرداری هم پروژه پل‌گردن را بر عهده بگیرد و این جزو توافقات است که انجام نشده است.

وی با اشاره به اینکه سالن‌های مسیر ساری به مشهد، تعویض شده و از سالن جدید استفاده می‌کنیم، ادامه داد: دو  ریل‌باکس از پل‌سفید به سمت گرگان به صورت رفت و برگشت و همچنین قطار تهران به ساری و بالعکس تا پایان سال تعویض می‌شود.

گران‌پاشا با اشاره به اینکه ظرفیت راه‌آهن شمال در ابتدای راه‌اندازی سه میلیون نفر بود و امروز با ظرفیت یک میلیون و 500 هزار نفری کار می‌کند، خاطرنشان‌کرد: هزینه احداث هر یک از خطوط ریلی پنج میلیارد تومان است و افزایش ظرفیت در شرایط فعلی، توجیه اقتصادی ندارد.

مدیرکل راه‌آهن شمال در پایان از افتتاح خط راه‌آهن مرزی اینچه‌برون در 13 آذر با حضور رئیس‌جمهور خبر داد.

اشتراک این خبر در :