ghatar.jpg

کیا پرس :مدیرکل راه آهن منطقه شمال شرق ۲ از راه اندازی قطار محلی در مسیر گرگان – اینچه برون و گرگان – ساری در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: یک رام قطار برای آن پیش بینی شده است.
کیا پرس به نقل از ایرنا؛ محمدرضا قربانی اظهار کرد: طی جلسه ای با استاندار گلستان، موضوع راه اندازی قطار محلی در دو مسیر فوق مطرح و صورت جلسه آن نیز به راه آهن جمهوری اسلامی داده شد.
وی گفت: این درخواست به کمیسیون عالی سوانح راه آهن جمهوری اسلامی ارجاع شده و قرار است پنج تن از مدیران ستادی این کمیسیون برای تعیین سرعت این مسیرها به ویژه مسیر گرگان – اینچه برون به گلستان سفر کنند.
قربانی با بیان این که سفر این مدیران اوائل هفته آینده صورت می گیرد اضافه کرد: با توجه به اهمیت و ضرورت ایمنی در قطارهای مسافری، تعیین سرعت این نوع قطارها ضروری است.
وی، سرعت پیشنهادی در این مسیرها را ۱۲۰ کیلومتر در ساعت اعلام کرد و گفت: در صورت موافقت با درخواست استان، روزانه دو بار رفت و برگشت در مسیر گرگان – اینچه برون و یک بار نیز رفت و برگشت در مسیر گرگان – ساری انجام خواهد شد.
مدیرکل راه آهن منطقه شمال شرق ۲ همچنین خاطرنشان کرد: قیمت بلیط قطار در این دو مسیر از کرایه خودروهای جاده ای کمتر است.
قربانی در باره ساعت حرکت این قطار که هر روز در این دو مسیر مسافر جا به جا خواهد کرد گفت: فعلا ساعت دقیق حرکت قطار قطعی نشده اما زمان حرکت سرویس اول از گرگان به اینچه برون ساعت ۶:۳۰ صبح و زمان برگشت نیز ساعت ۸:۳۰ دقیقه صبح خواهد بود.
به گفته وی، زمان حرکت سرویس دوم این مسیر ساعت ۱۳و زمان برگشت ساعت ۱۴:۳۰ دقیقه خواهد بود.
قربانی، ظرفیت این رام قطار را ۳۳۶ نفر اعلام و اضافه کرد: زمان حرکت قطار از گرگان به ساری ساعت ۹:۳۰ دقیقه و زمان برگشت ساعت ۱۲ ظهر خواهد بود.
فاصله گرگان تا مرز اینچه برون ۷۵ کیلومتر و فاصله گرگان تا ساری افزون بر یکصد کیلومتر است.
شهر مرزی اینچه برون از توابع شهرستان گنبدکاووس است، این شهر مرکز بخش داشلی برون بوده و همسایه کشور ترکمنستان است.
مرز پل استان گلستان و تالاب بین المللی آلماگل نیز در حوزه شهر مرزی اینچه برون واقع است.
بازارچه مرزی اینچه برون در شمال استان گلستان و حوزه شهرستان گنبدکاوس بین دو کشور ایران و ترکمنستان فعال است.
استان مرزی گلستان با کشور ترکمنستان ، دریای خزر و استان های مازندران، سمنان و خراسان شمالی همسایه است.
ایران ۳۴۸ کیلومتر مرکز مشترک با ترکمنستان دارد که ۹۰٫۴ کیلومتر آن مرز آبی است.
راه آهن اینچه برون – گرگان که بخشی از راه آهن ترانزیتی ایران – ترکمنستان – قزاقستان است آذر ماه ۹۳ با حضور رییس جمهوری به بهره برداری رسید.
استان گلستان افزون بر یک میلیون و ۸۵۰ هزار نفر جمعیت دارد.

اشتراک این خبر در :