اختصاصی – کیاپرس /رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار داشت: ۲۰ سال است که رتبه اول پژوهشی دانشگاه های علوم پزشکی کشور را به صورت پیاپی بدست می آوریم.

دکتر حسین قناعتی در گفت و گو با خبرنگار کیاپرس افزود: همچنین ما در ۴ سال گذشته در حوزه فناوری و تولید تجهیزات پزشکی مدرن، با فاصله بسیار زیاد رتبه اول را کسب کردیم.

وی بیان داشت: براساس رتبه بندی سایمگو، ما رتبه اول را در بین همه دانشگاه های کشور اعم وزارت خانه های علوم و بهداشت و دانشگاه آزاد اسلامی بدست آوردیم.

قناعتی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی تهران حدود ۹ درصد اعضای هیات علمی کشور را دارد که این تعداد اعضای هیات علمی ۳۰ درصد مقالات و ۳۵ درصد استنادات را به خود اختصاص داده اند.

وی گفت: ۶۵ نفر از اعضای هیات علمی این دانشگاه جز پژوهشگران یک درصد هستند به عبارتی ۲۳ درصد پژوهشگران یک درصد پر استناد در این دانشگاه فعال هستند.

قناعتی با اشاره به اینکه در سال ۲۰۲۳ میلادی ۶ هزار و ۷۲۰ مقاله در پایگاه اسکوپوس داشتیم، گفت: دانشگاه در حال حاضر ۳۲۲ پتنت ثبت شده بین المللی دارد. وی تاکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی تهران در مجموع توانسته مسیر رشد و بالیدگی خود قرار دارد.

 

وسعت شهرعلم سلیمانی افزایش یافت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: مساحت شهر علم شهید سلیمانی حدود ۱۸ هکتار بود که ما توانستیم حدود ۷ هکتار به آن اضافه کنیم.

وی اظهار امیدواری کرد که این مجموعه بزرگ ترین پارک علم و فناوری حوزه نظام سلامت شود.

 

مجلات بین المللی برای چاپ مقاله دانشمندان ایرانی بسیار سخت گیرانه برخورد می کنند

وی افزود: برای چاپ مقاله در مجلات بین المللی نسبت به ۴ سال پیش با دانشمندان ایرانی، بسیار سخت گیرانه برخورد می کنند.

وی تاکید کرد: سرعت رشد علمی ما می تواند بالاتر از این مقدار باشد، به عبارتی اگر شیب انتشار مقالات محققان ایرانی کم شده یکی از علت هایش تحریم علمی بر علیه آنان است به عبارتی هرچه جلوتر می رویم این وضعیت را سخت می شود.‌

اشتراک این خبر در :