پایگاه خبری کیا : یادگاری که از سوی یکی از دولتمردان دولت قبل بر مبنای مسائل سیاسی بجا مانده است دولت تدبیر و امید نتوانسته تاکنون آن را غیر سیاسی کند و روز به روز سیاسی تر می شود.

در حالیکه طبق قانون و مصوبه ی ۷۶۲ شورای عالی انقلاب فرهنگی امکان وجود دانشکده پزشکی در شهرهای زیر ۵۰۰ هزار نفر نیست بعضی مسئولین شهری رامسر سعی بر قانون گریزی و تعمیم آن به مسئولین استانی دارند.

طبق این مصوبه که لازم الاجرا می باشد شهر های زیر ۵۰۰ هزار نفر و بالای ۱۰۰ هزار نفر فقط می توانند دارای مجتمع عالی سلامت باشند که حداکثر اجازه پذیرش در مقطع کارشناسی را دارند.

تصمیم گیری برای حوزه ی سلامت و آموزشی بر عهده ی دانشگاه علوم پزشکی و کارشناسان این حوزه است . چرایی اینکه فرماندار و مسئول دیگر یک شهر به خود اجازه ی ورود به این عرصه را دادند قابل تأمل و بررسی است.

ادعاهای یکی از مسئولین عالی رتبه شهر رامسر مبنی بر حمایت افراد خاصی از دولت تدبیر و امید و مسئولینی که ربطی به حوزه آموزش سلامت ندارند جای سوال دارد و قابل بررسی است. ناراحتی بازاریان و ربط آن به حوزه ی آموزش سلامت از سوی این مقام مسئول بسیار جای تامل دارد!

چند سوال از صحبت های آن مسئول رامسری در ذهن کارشناسان تخصصی شکل می گیرد:

اولا کدام حمایتی از تهران وجود دارد که تصمیم بر دور زدن قانون دارد؟ در حالی که وزیر بهداشت که مرجع اول تصمیم گیری در حوزه ی آموزش بهداشت است دستور بر انتقال این دانشکده به دانشگاه مادر را ابلاغ کرده! دستوری که نیاز نبود و قانون بود ولی برای تاکید داده شد! کدام مسئول دیگری وجود دارد که تصمیمی غیر از این دارد؟

دوما حرف از حمایت سایر مسئولین استانی دارند در حالی که چنین چیزی خلاف واقع هست و مسئولین دولت تدبیر و امید ( که با شعار “قانون گریزی هرگز” به سر کار آمد ) بارها پایبندی خودشان را از قانون اعلام کردند و هیچوقت خلاف قانون عمل نمی کنند.

سوما این مقام مسئول حرف از حمایت دانشجوها داشتند در حالیکه مستندات زیادی وجود دارد که عموم دانشجو ها از شرایط تحصیل در این دانشکده ابراز نارضایتی دارند و بارهای اعتراض خود را در رسانه ها اعلام کردند و حتی این اعتراض را به وزیر بهداشت هم رسانده اند.

چهارما در حالی که رهبر معظم انقلاب بارها حرف از وحدت و دوستی میان مردم و مسئولین زده اند چگونه ممکن است برخی مسئولین رامسر با حمایت از قانون گریزی مردم رامسر را در مقابل مردم و مسئولین استان قرار بدهند؟!

پنجما تهدید پدر و مادران دانشجوها و مسئولین استانی به شکستن گردن در صورت انتقال این دانشکده جای سوال های فراوانی دارد .

در انتها ضمن اینکه باید دقت کنیم شهر های غرب به دلیل کم توجهی خود مسئولین انها دچار عقب ماندگی شدند عمران و آبادی غرب استان باید مورد توجه مسئولین قرار بگیرد اما نه با قانون گریزی و دخالت در تصمیمات تخصصی.

طبق قانون دانشکده ی پزشکی رامسر حداکثر می تواند مجتمع عالی سلامت باشد که اجازه پذیرش افراد تا مقطع لیسانس را داشته باشند.

در زیر پیامی از خیل عظیمی از دانشجو های مقطع دکتری واحد بین الملل رامسر را که بشدت ناراضی هستند و می خواهند قانون اجرا شود و با وجود این همه هزینه از امکانات دانشگاه مادر استفاده کنند را می خوانیم:

 

بسمه تعالی

 

ریاست محترم دانشگاه علوم پزشکی مازندران

 

با سلام و تحیات الهی احتراما به استحضار می رساند ما دانشجویان پزشکی و داروسازی رامسر شدیدا نسبت به وضعیت رفاهی و آموزشی   رامسر معترض بوده و خواهان انتقال خود به ساری میباشیم ریاست محترم ایا خدارا خوش می آید با این همه هزینه هنگفتی که می پردازیم

 

-در فضای آموزشی به مراتب کوچکتر از مدرسه تحصیل کنیم؟

اساتید جز در زمان تدریس حضور فیزیکی ندارند و اصلا اتاق جداگانه ای ندارند

-از اساتید خوب محروم بوده و با تعداد اساتیدی که حضور می یابند کلاسهای فشرده ای داشته باشیم ، بطوریکه مجبور باشیم یک درس را در طول یک روز تمام با یک استاد بگذرانیم که هم برای دانشجویان و هم برای اساتید بسیار خسته کننده و کسالت آور است و همچنین از امکان دیدن اساتید جز در کلاس های درسی محروم باشیم(اساتید جز در زمان تدریس حضور فیزیکی ندارند و اصلا اتاق جداگانه ای ندارند)

 

-آیا خدا را خوش می آید که ما از حداقل امکانات مثل کتابخانه و سلف که اساسی ترین نیاز هر دانشگاهی است بی بهره باشیم؟

 

-واقعا ایا خدا را خوش می آید که در صورت اعتراض به خواسته های مشروع و قانونی از طرف مسوولین رامسری(بخصوص مسوولین دانشگاه رامسر ) مورد شناسایی و تهدید و غضب قرار بگیریم تا از این طریق بتوانند اعتراضات را در نطفه خفه کنند ؟

 

پس چه کسی باید به داد ما برسد؟ آیا این از مسوولیت ها و وظایف شما نمی باشد؟

 

همچنان که مستحضر میباشید ، وجود مشکلات فوق موجب شده است که اکثر پردیس های خود گردان در سطح کشور به دانشگاه مبدا منتقل شده و تنها واحد رامسر علیرغم موافقت وزارت بهداشت و درمان صرفا بخاطر مخالفت مسوولین محلی رامسر از مزایای انتقال به دانشگاه علوم پزشکی مازندران در ساری محروم مانده است

 

ما دانشجویان ذیل بجهت موارد ذکر شده اعتراض شدید خود را اعلام میداریم و خواستار انتقال به دانشگاه ساری می باشیم و پیشاپیش از مساعدت ، پیگیری و بذل توجه آنجناب کمال تشکر را داریم

 

رونوشت به

 

۱-وزارت بهداشت و درمان

 

۲-دفتر محترم ریاست جمهوری

 

۳-نماینده محترم ولی فقیه در مازندران

 

۴-استاندار محترم

 

پی نوشت:

مصوبه ی شورای عالی انقلاب فرهنگی لینک مصوبه

نامه ی قبلی اعتراض دانشجویان به مسئولین لینک نامه

اشتراک این خبر در :