به گزارش کیاپرس به نقل از ایسنا: مریم مشهود، رئیس اداره دارو سنتی، اداره کل فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل، از آخرین وضعیت زالودرمانی در کشور خبر داد.

وی گفت: بر اساس اعلام دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت، در حال حاضر صرفاً متخصصان طب ایرانی مجوز استفاده از زالو درمانی را دارند.

مشهود با اشاره به بازنگری در دستورالعمل‌های مربوط به زالودرمانی، اظهار داشت: در صورت بازنگری در این دستورالعمل‌ها، طبیعتاً در شناسنامه و استاندارد خدمت زالودرمانی نیز تغییراتی لحاظ خواهد شد.

رئیس اداره دارو سنتی، اداره کل فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو با هشدار نسبت به موارد فاقد مجوز در حوزه درمان و پرورش زالو، گفت: در کمیته ملی زالو که در فروردین ماه سال جاری با هدف تسهیل کسب و کار و تحقق شعار “رشد تولید با مشارکت مردم” در حوزه پرورش زالو برگزار شد، موافقت شد که با بازنگری همه اعضای کمیته ملی زالو، در فرآیند صدور مجوزها، مسیر دریافت مجوز برای متقاضیان تسهیل گردد.

وی افزود: پس از استعلام از ارگان‌های ذیربط، صدور مجوز نهایی زالوی طبی فقط از سوی یک سازمان صورت خواهد گرفت.

مشهود در خصوص زالوی طبی قابل عرضه در داروخانه‌ها، گفت: بر اساس دستورالعملی که در سایت سازمان غذا و دارو هم منتشر شده است، صرفاً زالوی طبی عرضه شده در داروخانه واجد برچسب اصالت، مورد تأیید سازمان غذا و دارو برای تجویز و استعمال خواهد بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: زالوی طبی عرضه شده در داروخانه‌ها تحت نظارت مسئول فنی شخص، حقوقی یا شرکت دارای مجوز بسته بندی و کد IRC است.

اشتراک این خبر در :