http://explorer20.persiangig.com/image/basij/%D8%A8%D8%B3%D9%8A%D8%AC.jpg

فرمانده سپاه ساری یکی از اقدامات موثر بسیج در کشور را توجه به موضوع اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و گفت: بسیجیان با همکاری بسیج سازندگی در این زمینه ورود بسیار مناسبی داشته و فعالیت این قشر به صورت نمایشگاه در مرکز استان در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.
غلامرضا شریعتی در سخنرانی پش از خطبه‌های نماز جمعه شهرستان ساری با اشاره به اقتدار بسیج در سطح کشور، اظهار داشت: اقتدار بسیج در جهان به اثبات رسید و مردم برای حفظ نظام اسلامی در کنار نظام قرار گرفتند.
فرمانده سپاه ناحیه ساری گفت: بیش از 50 هزار بسیجی به صورت مداوم در برنامه‌های حلقه صالحین در ساری مشارکت دارند.
وی با اعلام اینکه بیش از 180 هزار بسیجی سازمان یافته در سطح شهرستان ساری برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی تلاش می‌کنند، تصریح کرد: بیشتر این افراد از قشر جوان و فرهیخته هستند و این امر نشان می‌دهد که علاقمندی به بسیج در بطن جامعه ریشه دوانده است.
فرمانده سپاه ناحیه ساری بیان کرد: بسیجیان شهرستان ساری در قالب گردان‌های بیت‌المقدس و گردان کوثر ساماندهی شدند و بسیاری از برنامه‌های جنبی در مرکز استان را انجام می‌دهند و در بسیاری از فعالیت‌های اجتماعی مشارکت جدی دارند.
وی یکی از وظایف اصلی بسیج را دفاع از کوی و برزن اعلام کرد و بیان داشت: در این راستا پایگاه‌های مقاومت در بیشتر نقاط شهرستان و روستاها دایر شد و بیش از هزار نقطه از شهرستان ساری تحت عنوان پایگاه مقاومت حفاظت و حراست می‌شود.
شریعتی اضافه کرد: نمایشگاه توانمندی اقتصاد مقاومتی در ساری از روز دوم هفته بسیج و در سالن سلمان هراتی شهرستان ساری برپا و محصولات این نمایشگاه با تخفیف به بازدید‌کنندگان ارائه می‌شود.
فرمانده سپاه ناحیه ساری تصریح کرد: یکی از برنامه‌های بسیج در کشور توانمند کردن فعالیت جسمی بسیجیان است و در این راستا نیاز به ایجاد زیرساخت‌های مناسب ورزشی داریم که در این ارتباط احداث بیش از 20 سالن ورزشی برای سال‌جاری در برنامه کاری بسیج قرار گرفت که تاکنون 11 سالن احداث و به بهره‌برداری رسید.
فرمانده سپاه ناحیه ساری خاطرنشان کرد: هزینه احداث سالن با مشارکت خیران و نیز از محل اعتباری بسیج ساخته شد.
این مسئول دیگر اقدامات بسیج را توجه به برنامه‌های فرهنگی مختلف عنوان کرد و گفت: فعالیت‌های اردویی بسیج در قالب راهیان نور در این شهرستان پیگیری و اجرا می‌شود و اردوهای راهیان نور در شهرستان ساری با اعزام دانشجویان و دانش‌آموزان به مناطق جنگی پیگیری می‌شود.
شریعتی از دیگر برنامه‌های بسیج را زنده نگهداشتن یاد، نام و خاطره شهدا عنوان کرد و افزود: برگزاری یادواره شهدا در برنامه کاری این سازمان قرار دارد و سالانه بیش از 200 یادواره شهدا بدون دریافت کمک دولتی در این شهر برگزار می‌شود و این یادواره‌ها با هدف احیا فرهنگ شهادت برگزار می‌شود.
وی در پایان به برنامه‌های اجرا شده حلقه صالحین در ساری اشاره کرد و یادآور شد: بیش از 50 هزار بسیجی به صورت مداوم در برنامه‌های حلقه صالحین مشارکت دارند.

اشتراک این خبر در :