در راستاي دومين جشنواره سراسري عكس راه وبيراه بيش از 65 نفر از عكاسان برتر كشور و مازندران در قالب سفر يك روزه عكاسي در سطح محور ارتباطي قائمشهر _ فيروزكوه حاضر شده و زيبايي ها و مشكلات اجرايي محور مذكور را از طريق هنر عكاسي خود ثبت نمودند.

رئيس روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان ضمن اعلام اين مطلب افزود: اين اداره كل در راستاي ضرورت امر اطلاع رساني و آگاهي بخشي عموم استفاده كنندگان از جاده با استفاده از ابزار هنر نگاهي به مشكلات و معضلات اجرايي در حيطه كاري و سازماني خود داشته ، از اين رو دومين جشنواره سراسري عكس را با هدف بكار گيري ابزار هنر در جهت آشنايي فعاليتهاي اجرايي و بررسي موانع كاري خود برگزار مي نمايد.

سيد حميد حسيني در خصوص موضوعات مطرح شده در اين جشنواره نيز تصريح نمود : هنرمندان عكاس مي توانند نگاهي به مناظر زيبا و نازيباي راههاي استان فعاليت راهداران ، تجاوز به حريم قانوني راه ، ريختن زباله و نخاله در حريم راه ، توسعه راهها و پيامد هاي مثبت آن ، پاكسازي و زيبا سازي راهها ، ترافيك ، توسعه راههاي روستايي و اثرات مثبت آن و همچنين نقش راه به عنوان محور توسعه در جذب گردشگر را به عنوان يكي از موضوعات مورد علاقه خود انتخاب نموده و به خلق اثر بپردازنند.

وي ادامه داد: در حوزه شهرسازي نيز موضوعات از قبيل سرمايه هاي اجتماعي در محلات قديمي ، حمل و نقل عمومي ، فضاهاي شهري ، سيماي شهرما ، بناي واجد ارزش معماري ، نشانه هاي شهري ، پارك و فضاي سبز محله و تردد دوچرخه ها در جشنواره مد نظر قرار گرفته است.

رئيس روابط عمومي راه و شهرسازي مازندران در ادامه به سفر يك روزه عكاسي 65 عكاس برتر كشوري و استاني به محور قائمشهر _ فيروزكوه خبر داد و افزود : يكي از برنامه هاي از پيش تعيين شده در جشنواره مذكور برپايي سفر عكاسي بوده كه اين مهم با حضور پرشور عكاسان برتر كشور در سطح محور مذكور به تحقق پيوست.

وي ادامه داد : علاوه بر ثبت زيبايي ها و مشكلات اجرايي در زمينه تعريض و چهار خطه شدن اين محور ، عكاسان در حوزه شهرسازي نيز موارد مطرح شده درموضوعات جشنواره را در دو شهر زيرآب و پل سفيد به تصوير كشيدند.

سيد حميد حسيني در خاتمه ضمن تشريح ديگر برنامه هاي اجرايي جشنواره عكس راه و بيراه عنوان نمود : اهداء جوايز نفيس به برگزيدگان و همچنين برپايي نمايشگاه از آثار منتخب و انتشار كتاب از اين آثار و برپايي كارگاه هاي آموزشي توسط اساتيد مطرح كشوري را در طول جشنواره از ويژگي هاي قابل تامل اين جشنواره مي باشد.

گفتني است دومين جشنواره سراسري عكس با عنوان ” راه و بيراه ” با همكاري حوزه هنري استان مازندران در هفته حمل و نقل و راهداري سال جاري ( 26 آذر الي1 دي ماه ) در شهرستان ساري برگزار خواهد.

اشتراک این خبر در :