خبرگزاری فارس: استخراج خاطرات 4 هزار شهید از زبان مادران شهدا

معاون سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان، در جمع نویسندگان و شاعران حوزه دفاع مقدس،  با بیان اینکه مازندران 29 شهیده زن تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، افزود: این تعداد شهدا در کشور و عرصه‌ بین‌المللی باید معرفی شوند.

پروین مومن زنان را نیمی از لشکر پنهان دفاع مقدس دانست و افزود: ظرفیت فعالیت‌های فرهنگی برای معرفی زنان در دفاع مقدس زیاد است.
وی  ادامه داد: آثار قلمی بسیاری از نویسندگان کشور در عرصه بین‌المللی و کشورهایی که منجر به بیداری اسلامی شدند مورد استقبال قرار گرفته است.

این مسئول با تاکید بر اینکه 200 هزار شهید دفاع مقدس به عنوان اسطوره در کشور و عرصه بین‌المللی باید معرفی شوند، تصریح کرد: با توجه به محدودیت منابع لازم است با روحیه جهادی به فعالیت‌های فرهنگی در حوزه دفاع مقدس پرداخته شود.

معاون ادبیات و انتشارات سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس با تاکید بر اینکه زنان نویسنده حوزه دفاع مقدس در حوزه بانوان فعالیت جدی‌تری داشته باشند، خاطرنشان کرد: بانوان نویسنده با الگوگیری از حضرت زینب(س) به معرفی اسوه‌های صبر و مقاومت بپردازند و پیام‌آور دفاع مقدس شوند.

این مسئول
وی با اعلام اینکه مادران شهدا گنجینه خاطرات دفاع مقدس محسوب می‌شوند، یادآور شد: از 6 هزار مادر شهید دفاع مقدس 2 هزار مادر دارفانی را وداع گفتند.

مومن با تاکید بر اینکه برای استخراج گنجینه‌های دفاع مقدس فرصت نداریم و به صورت اورژانسی باید فعالیت فرهنگی و جمع‌آوری خاطرات انجام شود، اظهار داشت: ثبت و ضبط خاطرات واقعی شهدا و ایثارگران دفاع مقدس در اولویت فعالیت نویسندگان قرار گیرد.

وی افزود: کتاب«دامادی خوبان» از سوژه‌هایی است که شب دامادی شهدا از زبان همسر و مادر شهید روایت می‌شود.

مومن با اشاره به اینکه طرح هر شهید یک کتاب باید در برنامه‌ریزی نویسندگان دفاع مقدس گنجانده شود، گفت: برای چاپ کتاب شهدا بن‌بست‌ها باید از بین برود.

وی مشارکت مردمی و استفاده از خانواده شهدا را در تامین اعتبار چاپ کتاب‌های حوزه دفاع مقدس از منابع حمایتی در این حوزه پیشنهاد کرد و ادامه داد: ظرفیت کار برای شهدا آنقدر زیاد است که از عهده یک ارگان بر نمی‌آید همه دستگاه‌های فرهنگی در حوزه دفاع مقدس فعالیت کنند.

مومن با اعلام اینکه کار روی زمین مانده زیاد داریم، افزود: با ظرفیت‌سازی همه باید گوشه‌ای از کار فرهنگی در حوزه دفاع مقدس را بگیرند.

معاون ادبیات و نشر سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس با اشاره به اینکه در انتشار کتاب دفاع مقدس علاوه بر جمعیت کشور باید مخاطبان ویژه 4 هزار نفری از خانواده شهدا و ایثارگران را در نظر بگیریم، یادآور شد: در انتشار کتاب دفاع مقدس باید دلسوز ارزش‌ها باشیم.

اشتراک این خبر در :