اداره كل راه و شهرسازي استان مازندران در نظر دارد  دومين جشنواره سراسري عكس را با هدف نگاهي به مشكلات و چالش هاي موجود در جاده ها و فضاهاي شهري از ديد اهالي هنر در آذر ماه سال جاري برگزار نمايد.

سيد حميد حسيني رئيس اداره روابط عمومي راه و شهرسازي استان مازندران ضمن اعلام اين مطلب افزود: اين اداره كل در راستاي ضرورت امر اطلاع رساني و آگاهي بخشي عموم استفاده كنندگان از جاده  در نظر دارد با استفاده از ابزار هنر نگاهي به مشكلات و معضلات اجرايي در حيطه كاري و سازماني خود داشته ، از اين رو اين جشنواره را با هدف بكار گيري ابزار در جهت آشنايي فعاليتهاي اجرايي و بررسي موانع كاري خود برگزار مي نمايد.

وي توجه به اهميت و ويژگي ها راه ها به عنوان شريانهاي حياتي و مهم ترين زير ساخت توسعه اقتصادي و اجتماعي كشور از نگاه هنرمند عكاس را به عنوان يكي از اهداف مهم اين جشنواره بر شمرد و افزود : پرداختن به نقش راهداران در امنيت جاده ها و تسهيل در رفت و آمد ، نگاه به وضعيت راهها از گذشته تا به امروز و آينده و همچنين اهميت راهها در تعاملات و ارتباطات انساني از ديگر اهداف اين جشنواره مي باشد. حسيني در خصوص موضوعات مطرح شده در اين جشنواره نيز تصريح نمود : هنرمندان عكاس مي توانند نگاهي به مناظر زيبا و نازيباي راههاي استان  فعاليت راهداران ، تجاوز به حريم قانوني راه ، ريختن زباله و نخاله در حريم راه ، توسعه راهها و پيامد هاي مثبت آن ، پاكسازي و زيبا سازي راهها ، ترافيك ، توسعه راههاي روستايي و اثرات مثبت آن و همچنين نقش راه به عنوان محور توسعه در جذب گردشگر را به عنوان يكي از موضوعات مورد علاقه خود انتخاب نموده و به خلق اثر بپردازنند.

وي ادامه داد: در حوزه شهرسازي نيز موضوعات از قبيل سرمايه هاي اجتماعي در محلات قديمي ، حمل و نقل عمومي ، فضاهاي شهري ، سيماي شهرما ، بناي واجد ارزش معماري ، نشانه هاي شهري ، پارك و فضاي سبز محله و تردد دوچرخه ها در جشنواره مد نظر قرار گرفته است.

رئيس اداره روابط عمومي راه و شهرسازي مازندران اهداء جوايز نفيس به برگزيدگان و همچنين برپايي نمايشگاه از آثار منتخب و انتشار كتاب از اين آثار و برپايي كارگاه هاي  آموزشي توسط اساتيد مطرح كشوري را در طول جشنواره از ويژگي هاي قابل تامل اين جشنواره بر شمرد.

گفتني است دومين جشنواره سراسري عكس با عنوان ” راه و بيراه ” با همكاري حوزه هنري استان مازندران در هفته حمل و نقل و راهداري سال جاري در شهرستان ساري برگزار خواهد شد كه علاقمندان شركت در اين جشنواره مي توانند تا پايان وقت اداري روز دوشنبه (10 آذر ) آثار خود را به دبيرخانه اين جشنواره واقع در حوزه هنري استان ارسال نمايند.

اشتراک این خبر در :