خبرگزاری فارس: ابوترابی‌فرد به آمل سفر می‌کند

رئیس هیئت امنای مجتمع مذهبی فرهنگی آل طاها آمل گفت: سید محمدحسن ابوترابی‌فرد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی برای سخنرانی در مراسم عزای حسینی به آمل سفر می‌کند.

حسین جوادی  در گفت‌وگو با  فارس در آمل بیان داشت: سید محمدحسن ابوترابی‌فرد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی برای سخنرانی در مراسم عزای حسینی به این شهرستان سفر می‌کند.

وی ادامه داد: مراسم عزاداری هیئت محبین آل طاها امسال برای نخستین بار در حسینیه و مجتمع مذهبی فرهنگی آل طاها این شهرستان دنبال می‌شود که در آن حجج‌الاسلام ابوترابی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، مرتضی آقاتهرانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، حسین جلالی رئیس دفتر آیت‌الله مصباح یزدی، علی سرلک و محمدحسین نژادی از اساتید برجسته حوزه و دانشگاه به سخنرانی می‌پردازند.

وی با اعلام اینکه مراسم عزاداری هیئت محبین آل طاها از شنبه سوم آبان ماه به مدت 14 شب دنبال می‌شود، یادآور شد: مراسم‌ها از ساعت 20 در حسینیه آل طاها واقع در خیابان شهید بهشتی، میدان ششم بهمن برگزار می‌شود که علاوه بر سخنرانی برنامه‌های سینه‌زنی، نوحه‌خوانی و عزاداری توسط مداحان نام‌آشنای پایتخت کشور برپا می‌شود.

جوادی با اشاره به افتتاح فاز نخست مجتمع مذهبی فرهنگی آل‌ طاها در این شهرستان بیان داشت: فاز نخست این بنا در سالروز ولادت امام رضا(ع) با حضور فاطمه واعظ‌جوادی معاون سابق رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ایران در دولت نهم در فضایی به مساحت 140 مترمربع با هزینه‌ای نزدیک به 700 میلیون ریال به بهره‌برداری رسید.

این مسئول با تاکید اینکه هیئت محبان آل طاها از سال 1371 فعالیت خود را آغاز کرد، متذکر شد: همچنین این هیئت به طور رسمی در سال 1373 در سالروز ولادت امام زمان(عج) فعالیت‌های خود را در مهدیه این شهرستان متمرکز کرد.

رئیس هیئت امنای مجتمع مذهبی فرهنگی آل طاها آمل یادآور شد: این هیئت مذهبی و فرهنگی در طول سال حدود 230 برنامه دینی و اعتقادی برگزار می‌کند و از 18 سال قبل نیز برای نخستین بار قبل از سخنرانی‌های هیئت با دعوت جانبازان جنگ تحمیلی خاطره‌گویی آنها را داشتیم.

جوادی در مورد برگزاری همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی برای نخستین بار در حسینیه آل طاها آمل بیان داشت: در این مراسم که صبح روز جمعه مصادف با ششم محرم‌الحرام برگزار می‌شود حجت‌الاسلام حسین جلالی رئیس دفتر آیت‌الله مصباح یزدی به ایراد سخنرانی می‌پردازد.

اشتراک این خبر در :