خبرگزاری فارس: کاهش 5 تا 10 درجه‌ای دمای هوای مازندران

مدیرکل هواشناسی مازندران گفت: دمای هوای مازندران در مناطق ساحلی و جلگه‌ای بین پنج تا 10 درجه و در ارتفاعات تا 15 درجه سانتی‌گراد کاهش یافت.

نوربخش داداشی امروز در گفت‌وگو با  فارس  افزود: پیرو اطلاعیه و اخطاریه قبلی اداره کل هواشناسی مازندران از شنبه شب سوم آبان ماه با نفوذ سامانه سرد بارشی و شکل‌گیری جریانات مرطوب دریا و خشکی بر روی سواحل جنوبی دریای خزر شاهد بارندگی همراه با وزش باد، مواج و طوفانی شدن دریا و کاهش دما در سطح استان بودیم.

وی بیان ‌داشت: بیشترین بارش گزارش شده از شب شنبه سوم لغایت دوشنبه پنج آبان ماه امسال از رامسر 187، نوشهر 59، آمل 52، گلوگاه 27، بندر امیرآباد 17، دشت‌ناز 13 و ساری و قائمشهر 11 میلی‌متر بوده‌ است.

مدیرکل هواشناسی مازندران خاطرنشان کرد: دمای هوای مازندران در این مدت در مناطق ساحلی و جلگه‌ای بین پنج تا 10 درجه سانتی‎گراد و در ارتفاعات تا 15 درجه سانتی‌گراد کاهش یافت.

داداشی یادآور شد: حداکثر سرعت باد گزارش شده مربوط به بلده با 43 کیلومتر بر ساعت بوده‌ است.

وی تصریح کرد: آسمان مازندران امروز دوشنبه پنج آبان ماه در شهرهای غربی مازندران ابری و در برخی ساعات همراه با بارندگی و شهرهای مرکزی و شرقی نیمه‌ابری و ابری در برخی ساعات با بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی مازندران ادامه داد: برای فردا آسمان استان نیمه‌ابری در شهرهای غربی مازندران گاهی ابری همراه با بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

داداشی تصریح کرد: روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه هفته جاری هوای مازندران صاف تا نیمه‌ابری به‌ویژه در غرب استان گاهی با افزایش ابر پیش‌بینی می‌شود.

اشتراک این خبر در :