فعالیت 7 هزار کانون تبلیغاتی دارای مجوز در کشور

رئیس اداره نظارت بر کانون‌های آگهی و تبلیغات وزارت ارشاد با بیان اینکه حدود 7 هزار کانون تبلیغاتی دارای مجوز در سطح کشور فعالیت دارند، گفت: در این کانون‌ها به طور متوسط برای 10 تا 15 نفر به صورت مستقیم اشتغال‌زایی شده است.
مسعود اسدی در نخستین همایش مدیران کانون‌های آگهی و تبلیغاتی مازندران،  با بیان اینکه معیار ارزیابی کانون‌های تبلیغاتی اخلاق حرفه‌ای است، اظهار داشت: توجه به بُعد فرهنگی تبلیغ باید نسبت به بُعد اقتصادی آن بیشتر باشد.
وی با بیان اینکه تمام دستگاه‌های دولتی موظفند امور تبلیغاتی خود را فقط از طریق کانون‌های دارای مجوز و پروانه انجام دهند، بیان داشت: هیچ‌گونه تبلیغی نباید بدون تأیید و امضای کانون صورت گیرد.
این مسئول با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود 7 هزار کانون تبلیغاتی دارای مجوز و پروانه در سطح کشور در حال فعالیت هستند، عنوان کرد: در این کانون‌ها به طور متوسط برای 10 تا 15 نفر به صورت مستقیم اشتغال‌زایی شده است.
اسدی با اشاره به اینکه برخی از تبلیغات با موضوع اصلی مطابقت ندارد و بدآموزی می‌آورد، گفت: وزارت ارشاد براساس ماده 19 آیین‌نامه از فعالیت مراکز تبلیغاتی که بدون مجوز کار می‌کنند، جلوگیری خواهد کرد.
وی با اشاره به مشکل کانون‌های تبلیغاتی درباره تشکیل اتحادیه، ادامه داد: با نماینده وزارت صنعت، معدن و تجارت صحبت شد تا این موضوع به صورت قانونی حل شود.
رئیس اداره نظارت بر کانون‌های آگهی و تبلیغات با اعلام اینکه رسته رسانه‌دارها، فعالان فضای مجازی و گروه خدمات تبلیغاتی از جمله شاخص‌های مهم هویت‌بخشی به کانون تبلیغاتی هستند، خاطرنشان کرد: تداخل صنفی و عدم رعایت قوانین و مقررات همواره یکی از مواردی است که وزارت ارشاد نسبت به آن انتقاد دارد.

اشتراک این خبر در :