يونسي: نيازهاي آموزشي بانوان سرپرست خانوار شناسايي شود/جمشيدي: آمار طلاق در استان 2.7 درصد كاهش يافت

معاون سياسي امنيتي و اجتماعي استاندار مازندران در درجه نخست بايد نيازهاي بانوان سرپرست خانوار استان شناسايي گردد و پس از احصاء نيازها، افراد واجد شرايط به اداره كل فني و حرفه اي استان معرفي شوند تا آموزش هاي لازم به آنها داده ارائه شود.
عليرضا يونسي رستمي در جلسه كارگروه بانوان و خانواده استان با اشاره به لزوم ايجاد شغل براي بانوان سرپرست خانوار و تحت پوشش نهادهاي حمايتي، بيان داشت: سازمان هاي خوب با امكانات فراوان نظير فني و حرفه اي در كشور داريم كه بايد در اين زمينه بيشتر فعاليت كنند.
وي تصريح كرد: به منظور توانمندسازي بانوان روستايي نيز دفتر امور روستايي استانداري با همكاري دهياري ها و شوراي روستاها مجموعه اطلاعات مورد نياز را جمع آوري نموده و در اختيار فني و حرفه اي قرار دهند.
معاون سياسي امنيتي استاندار مازندران با بيان اينكه بايد متناسب با توانمندي ها، محصولات و توليدات استان به متقاضيان كسب مهارت، آموزش داده شود، افزود: علاوه بر آموزش، بايد انگيزه كسب مهارت در مردم نهادينه شود.
وي ادامه داد: بايد جامعه مان را از توجه صرف به آموزش هاي نظري برهانيم و مدرك گرايي را كنار بگذاريم و مهارت آموزي را ترويج نماييم.
يونسي با تاكيد بر ضرورت برقراري ارتباط موثر ميان دستگاه هاي اجرايي و مراكز علمي، خاطرنشان ساخت: بايد اين حساسيت در مراكز علمي ايجاد شود كه كشور ما بيشتر نياز به جوانان تحصيلكرده و ماهر دارد.
در ابتداي اين جلسه مديركل امور بانوان و خانواده استانداري مازندران نيز بيان داشت: بر اساس آمار رسمي، ميزان طلاق در استان در 6 ماه نخست امسال در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته 2.7 درصد كاهش داشته است.
مريم جمشيدي به برگزاري موفق جشنواره زوج هاي خوشبخت در 13 شهرستان استان اشاره كرد و گفت: بيش از 40 جشنواره با حضور بيش از 8 هزار زوج تاكنون در استان برگزار شده است.
وي افزود: اين جشنواره ابتكار مازندران بوده و خوشبختانه امروز در اغلب استان هاي كشور در حال برگزاري است.
گفتني ست در اين جلسه از فرمانداران محمودآباد، عباس آباد و تنكابن به عنوان شهرستان هاي موفق در برگزاري جشنواره زوج هاي خوشبخت و برخي دستگاه هاي اجرايي تقدير شد.

اشتراک این خبر در :