رییس اداره امور فرهنگی و تبلیغ اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران گفت: سه هزار و 830 مداح مراسم عزاداری ماه محرم امسال را در مساجد، تکایا، حسینیه ها ودیگر اماکن مذهبی در استان پوشش می دهند.

علیرضا زرقانی افزود : یکهزار و 46 تن از این مداحان زن هستند.

وی گفت : 23 کانون مداحان و شاعران آیینی در مازندران وجود دارد که ساماندهی مداحان و شاعران آیینی و صدور مجوز ، رتبه بندی و تغذیه فکری مداحان را با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی مازندران انجام می دهند.

وی افزود : اعضای کانون مداحان و شاعران آیینی هر چهار سال یک بار با برگزاری انتخابات از میان مداحان استان انتخاب می شوند.

او ادامه داد : در آستانه فرا رسیدن محرم و صفر و ایام سوگواری سالار شهیدان ، منشوری از سوی سازمان تبلیغات اسلامی برای مداحان صادر شده است که این افراد موظفند در همین چهارچوب انجام وظیفه کنند.

زرقانی آغاز برگزاری مراسم با تلاوت قرآن، آشنایی مداحان با روخوانی و روان خوانی قرآن کریم، آشنایی با سیره اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و تاکید برحفظ و حرمت آنان، آشنایی و الزام عملی به احکام شرعی، اهتمام برگسترش فریضه امر به معروف و نهی از منکر، توجه خاص به اقامه نماز اول وقت، پرهیز جدی از هرگونه خرافات و بدعت ها، توجه ویژه به مداحان جوان ، حفظ احترام سخنرانان و مداحان پیشکسوت، رعایت آداب اسلامی و پوشش مناسب با شان مداح را از جمله مفاد این منشور برشمرد

اشتراک این خبر در :