برنامه هاي حضور هيأت تجاري كشور عمان در مازندران

 هيأت تجاري كشور عمان از فردا لغايت يكم آبان ماه ، به منظور شناخت فرصت هاي سرمايه گذاري و توسعه مبادلات تجاری و اقتصادی در مازندران حضور مي يابند.

علي احساني در خصوص حضور اين گروه 16 نفره كه از استان داخليه عمان و به سرپرستی رئیس اتاق صنعت و تجارت كشور عمان به استان سفر می کنند؛ گفت: عمان از جمله كشورهايي است كه بیشترین قرابت سیاسی و تجاری را در میان کشورهای حوزه خلیج فارس با ايران دارا بوده و در صدد هستيم تا با برقراري تعاملات دو سويه، ضمن حفظ ارتباط تجاری در حوزه انرژی، روابط بازرگانی را نيز گسترش داده و توانمندي هاي توليدي و صادراتي استان را نيز به منصه ظهور برسانيم.

معاون برنامه ريزي و اشتغال استاندار مازندران افزود: عمده فعاليت هاي این هیأت بازرگانی در حوزه هاي تجارت عمومي بوده و مابقي در حوزه هاي  مصالح ساختمانی، حمل و نقل ،صنعت فايبرگلاس و پلاستيك ، مواد غذايي و صنعت آهن، فعال مي باشند.

وي در خصوص برنامه هاي اين سفر تصريح كرد: اين هيأت تجاري، شامگاه دوشنبه در شهرستان نور، مورد استقبال مديركل دفتر هماهنگي امور اقتصادي و بين الملل استانداري ، نماينده امور خارجه در استان و همچنين رئيس اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و كشاورزي مازندران قرار گرفته و صبح روز بعد در حضور مديران دستگاههاي اجرايي و تشكل هاي استان به صورت متقابل و مستقيم با تجار و صادر كنندگان به مذاكره پرداخته و از شركت لبني كاله بازديد به عمل خواهند آورد.

احساني ادامه داد: بازديد از مجتمع هاي فرش ساوين، صنایع چوب و کاغذ مازندران و باغداری فجر ساری ، ديدار با استاندار و مديران دستگاههاي اجرايي و شركت در ضيافت شام استاندار نيز به ترتيب از برنامه هاي روز دوم حضور اين هيأت در استان خواهد بود.

وي برنامه هاي زمان بندي آخرين روز حضور اين هيأت در استان كه مصادف با اول آبان ماه مي باشد را نيز بازديد از مجموعه گردشگري نمك آبرود چالوس و شركت شمال پيروز ذكر و تصريح كرد: در پايان اين روز نيز نشست جمع بندي نتايج ملاقات ها و بازديد ها و انعقاد تفاهم نامه ها با حضور مديران و اعضاي تشكل هاي مرتبط انجام خواهد شد.

معاون استاندار اذعان كرد: اميد است بر اساس برنامه ريزي هاي دقيق و منسجم انجام شده و همچنين معرفي صحيح ظرفيت ها و پتانسيل هاي استان، از عوايد حضور این هیات تجاری در استان بهره گيري كرده و زمينه توسعه مبادلات تجاری دو کشور، بیش از پیش فراهم شود.

اشتراک این خبر در :