رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران بر تحقق اهداف سطوح زیر کشت و میزان تولید در کشت پاییزه تأکید کرد.
دلاور حیدرپور در جلسه شورای هماهنگی که با حضورمعاونین، مدیران و مسوولین مراکز جهاد کشاورزی استان برگزار شد اظهار داشت: با وجود فراهم بودن همه امکانات (کود و بذر) سطوح پیش بینی شده کشت پاییزه باید تحقق یابد و از اهداف خود در این راستا کوتاه نخواهیم آمد.
وی خواستار بهره گیری از ظرفیت شوراها و دهیاری ها همراه با اطلاع رسانی و آگاهی بخشی برای تحقق سطوح مورد نظر در کشت محصولات پاییزه شد.
رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با تأکید بر انتظارات و توقعات خاص رهبر معظم انقلاب و رییس جمهور از وزارت جهاد کشاورزی، به مصرف علمی و به اندازه کود های شیمیایی در مزارع اشاره کرد و گفت: مصرف کود های پایه (ازت، فسفر و پتاس) حتماً باید مورد توصیه و ترویج قرار گیرد.
حیدرپور به مسأله تغییر کاربری غیرمجاز زمین های کشاورزی هم اشاره ای کرد و اظهار داشت: این موضوع می بایست در حوزه مراکز جهاد کشاورزی به دقت مورد رصد قرار گیرد و قبل از شروع هرگونه عملیات ساخت و ساز
غیرمجاز، با اخطار کتبی از شروع این فرآیند جلوگیری گردد.
وی بیمه محصولات کشاورزی را یک کار اساسی و مهم خواند و افزود: پرداخت هرگونه غرامت در خسارت ها فقط از طریق این صندوق و به بیمه کنندگان محصولات کشاورزی انجام خواهد شد.
حیدرپور گفت: بالغ بر 900 میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش زراعت های پاییزه به بانک کشاورزی ابلاغ شده است که برای کلزا به ازای هر هکتار 15 میلیون ریال، گندم 10 میلیون ریال و جو 7 میلیون ریال در نظر گرفته شده است.
وی پیش بینی سطح زیر کشت کلزا را 35 هزار هکتار، گندم 55 هزار هکتار و جو را 45 هزار هکتار اعلام کرد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران همچنین بر موضوعاتی از قبیل سرشماری عمومی کشاورزی، احداث باغ در زمین های شیبدار، تجهیز و نوسازی شالیزارها تأکید و موارد فوق را از اولویت های مهم این سازمان بر شمرد.

اشتراک این خبر در :