کیاپرس به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران، حجت الاسلام علیخانی در گفت و گو با ما بیان داشت: وقف یکی از سنت‌های حسنه و نیکو است که انسان با این عمل پسندیده می‌تواند برای همیشه خود و اموالش را ماندگار کند.

وی بیان داشت: این عمل سبب می‌شود تا با استفاده از موقوفات ثواب جاریه‌ای برای انسان حاصل شود.

علیخانی با اشاره به توصیه‌های موکد اهل بیت، امامان، پیامبران و معصومین به انجام عمل وقف در جامعه اسلامی یادآور شد: یکی از خیران نیک‌اندیش آملی در یک ماه توانست با انجام چهار وقف جدید به ارزش بیش از 10 میلیارد ریال دست به اقدام بزرگی بزند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه آمل با اشاره به اینکه خیر رحمت‌الله ذاکری مردادماه امسال چهار وقف جدید را به ثبت رساند، ادامه داد: نخستین وقف این خیر در روز 15 مردادماه امسال بوده که زمین خشکه و باغ 6 هزار و 500 متر مربعی را با ارزش ریالی چهار میلیارد و 600 میلیون ریال در روستای دنگپیا بخش دابودشت این شهرستان وقف کرد.

وی ادامه داد: هدف و نیت از این وقف صرف در زمینه تعمیرات و هزینه مسجد و تکیه روستا، عمران و آبادانی، کمک به نیازمندان و مستمندان بوده است.

علیخانی با اشاره به اینکه دومین مورد وقف این خیر آملی در روز 20 مرداد ماه امسال با اهدای زمین شالیزاری به مساحت 14 هزار متر مربع انجام شد، خاطرنشان کرد: ارزش ریالی این وقف نیز چهار میلیارد و 200 میلیون ریال بوده که در روستای دنگپیا واقع شده است.

این مسئول با ابراز اینکه سومین وقف این واقف خیراندیش در روز 23 مرداد ماه سال جاری به ثبت رسید، متذکرشد: این وقف نیز شامل زمینی به مساحت هفت هزار مترمربع بوده که با ارزش ریالی دو میلیارد و 100 میلیون ریال در روستای دنگپیا برای عمران، آبادانی و کمک به مستمندان صورت گرفته است.

وی با اشاره به آخرین وقف این حرکت خیرخواهانه اذعان داشت: چهارمین و آخرین وقف این خیر به تاریخ 25 مرداد ماه امسال بازمی‌گردد که در آن زمینی به مساحت سه هزار مترمربع در روستای دنگپیا با نیتی مشابه با دیگر موارد وقف به ارزش یک میلیارد ریال اهدا شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه آمل در پایان بیان کرد: ارزش ریالی چهار مورد وقف جدید خیر رحمت‌الله ذاکری که در مردادماه امسال به ثبت رسید به مبلغ 11 میلیارد و 900 میلیون ریال بوده است.

اشتراک این خبر در :