رضا شفایی با بیان اینکه المپیاد پزشکی هر ساله برای شناسایی ظرفیت‌ها و توانمندی دانشجویان کشور در رشته‌های مختلف پزشکی برگزار می‌شود، اظهار داشت: دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور ابتدا در آزمون‌های درون‌دانشگاهی شرکت می‌کنند، سپس بر حسب امتیاز، از هر دانشگاه سه نفر به مرحله نهایی راه پیدا می‌کنند.

این دانشجوی طلایی المپیاد پزشکی بیان داشت: در مرحله کشوری، بیش از 150 دانشجو از دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به مدت چهار روز با یکدیگر به رقابت پرداختند. المپیاد دانشجویان علوم پزشکی کشور در چهار حیطه استدلال بالینی، مدیریت نظام سلامت، تفکر علمی در علوم پایه و هنر در آموزش پزشکی برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: مدیریت در نظام سلامت در بحث آموزش پزشکی، پوشش آموزش همگانی نظام سلامت، اقتصاد سلامت و حاکمیت بالینی و برابری در نظام سلامت ورود پیدا کرد.

 

 

خبرگزاری فارس: مدال زرین ششمین المپیاد پزشکی در رشته مدیریت سلامت به دانشجوی مازندرانی رسید

دارنده نشان طلای المپیاد پزشکی درباره نحوه برگزاری المپیاد نظام سلامت گفت: دانشجویان شرکت‌کننده در این رقابت علمی به مدت سه روز از ساعت 8 تا 12 و 14 تا 16 به صورت تشریحیِ کوتاه‌پاسخ و تشریحی بلندپاسخ به سوالات پاسخ دادند.

شفایی با اشاره به حضور دو شرکت‌کننده دیگر مازندرانی در این مسابقات، اظهار داشت: آنها نیز موفق به کسب رتبه‌های دوم و سوم در المپیاد پزشکی شدند.

وی درباره برنامه آینده تحصیلی‌اش، گفت: از هم‌اکنون تلاش برای حضور در عرصه جهانی المپیاد پزشکی را در دستور کار قرار دادم.

این دانشجو در پاسخ به این سوال که آیا زمینه برگزاری این کلاس‌ها در دانشگاه علوم پزشکی مازندران فراهم است، بیان داشت: برای تقویت علمی دانشجویان و موفقیت آنها در المپیاد جهانی به دعوت از اساتید برجسته و صاحب ‌ایده نیاز است و در این زمینه مسئولان دانشگاه قول‌هایی داده‌اند.

شفایی خاطرنشان کرد: این آزمون دارای بعد بین‌المللی است، زیرا دانشجویان سراسر دنیا در آن شرکت می‌کنند و در سطح بسیار بالای علمی برگزار می‌شود. بنابراین برای موفقیت دانشجویان، نیاز به همراهی مسئولان دانشگاه داریم.

این دانشجوی طلایی المپیاد نظام سلامت در رشته مدیریت، گفت: نقش دانشگاه علوم پزشکی برای کمک به حضور در آزمونِ امسال نسبت به سال‌های قبل بسیار پررنگ بود ولی برای حضور موفق در المپیاد جهانی نیاز به همراهی بیشتر داریم و انتظار می‌رود بسترهای مناسب فراهم شود.

وی درباره میزان هزینه انجام شده برای کسب عنوان برتر در رشته مدیریت نظام سلامت، گفت: هزینه خاصی انجام نشد ولی بسیاری از کتاب‌های مدیریت در سلامت را تهیه کرده و یک‌سال تمام برای رسیدن به این موفقیت، وقت گذاشتم.

شفایی درباره رتبه‌ای که در کنکور به دست آورد، گفت: رتبه 900 را کسب کردم و اکنون در ترم 6 دانشگاه علوم پزشکی مازندران، رشته پزشکی مشغول تحصیل هستم و اسفندماه امتحان «پره» دارم.

 

مادر این دانشجو که فرزندش همه موفقیتش را مدیون همراهی پدر و مادرش می‌داند، گفت: محیط خانه را برای ارتقای علمی فرزندم فراهم کردم ولی یکی از خصوصیات خوب پسرم داشتن پشتکار مناسب بود و می‌دانستم که در المپیاد موفق می‌شود.

صغری صفری خاطرنشان کرد: در سال قبل که در این المپیاد رتبه 12 را کسب کرد، تصمیم گرفت که امسال مدال طلای مسابقات را کسب کند و همه توان خود را برای کسب این موفقیت هزینه کرد.

وی که کارشناس ارشد روانشناسی بالینی است، گفت: بیشتر اقدام من در منزل فراهم کردن محیط خانه برای مطالعه فرزندم بود، به این امر واقفم که درس خواندن برای کسب رتبه المپیاد در رشته دانشجویی بسیار سخت است. به همین دلیل تلاش شد تا حداقل امکانات اولیه برای مطالعه موثر‎تر فرزندم فراهم شود.

صفری درباره نقش پدر خانواده گفت: پدر خانواده نیز در کنار سایر افراد خانواده برای موفقیت فرزندان کمک کرد که خوشبختانه هر دو فرزند من موفق شدند در رشته مورد علاقه خویش مشغول تحصیل شوند.

وی درباره برنامه‌هایی که فرزندان برای آینده خویش ترسیم می‌کنند، افزود: بچه‌ها در صورت داشتن برنامه مناسب، به خواسته‌هایی که دارند می‌رسند ولی مراقبت‌های خانواده بسیار اثرگذار است. هدفگذاری و تصویرسازی برای موفقیت‌ها بسیار مهم است و اگر به صورت واضح و روشن مطرح شود، برنامه‌ریزی نیز در کنار آن انجام می‌شود. فارس

اشتراک این خبر در :