معاون هماهنگ‌کننده ستادکل نیروهای مسلح گفت: ارتشی که در مقطعی مقابل انقلاب ایستاد با فرمان امام(ره) بازوی انقلاب شد.

به گزارش تسنیم، سرلشکر حسین حسنی‌سعدی معاون هماهنگ‌کننده ستادکل نیروهای مسلح صبح امروز در گردهمایی فرماندهان دفاع‌مقدس، با بیان اینکه باید همیشه خود را در برهه زمان قرار دهیم، گفت: تنها ارگانی که در برابر ضدانقلاب ایستاد ارتش بود.

وی افزود: ارتشی که در مقطعی مقابل انقلاب ایستاد با فرمان امام‌خمینی(ره) بازوی انقلاب شد.

سرلشکر حسنی‌سعدی خاطرنشان کرد: ضدانقلاب به دنبال انحلال ارتش بود، اما با هوشمندی امام(ره) ارتش با تمام وجود از انقلاب حمایت کرد و خدمات زیادی در دفاع‌مقدس به انقلاب ارائه کرد

معاون هماهنگ‌کننده ستادکل نیروهای مسلح تصریح کرد: ارتش با ابقای خود وارد دفاع مقدس شد و با وجود کمبود امکانات و مشکلات دیگر در کنار سپاه مسئولیت دفاع در برابر تجاوز دشمن را به عهده گرفت.

وی با اشاره به مقاومت لشکر 92، 21 و 16 نیروی زمینی ارتش در برابر تجاوز عراق، اظهار داشت: عده‌ای می‌خواستند ارتش را از چشم مردم بیاندازند و حرف از کودتای ارتش می‌زدند، در حالی که ارتش جانانه جنگید و روزهای سختی بر ارتش گذشت.

سرلشکر حسنی‌سعدی با تاکید بر اینکه فرماندهان ارتش با کمترین امکانات و هوش بالای خود در برابر قوی‌ترین تجهیزات ایستادند، گفت: عراق قصد داشت ارتباط خرمشهر با مرکز شهر را قطع کند تا کنترل کامل بر آبادان و خوزستان داشته باشد، اما ارتش همه توطئه‌های دشمن را به هم ریخت.

معاون هماهنگ‌کننده ستادکل نیروهای مسلح اظهار داشت: در ابتدای جنگ می‌گفتند چرا ارتش یگان‌های خود را به خوزستان نمی‌برد، در حالی که یگان‌های ارتش در حال مبارزه با ضدانقلاب در کردستان بود و اگر ارتش یگان‌های خود را به خوزستان می‌برد و ضدانقلاب پیروز می‌شد، آیا نمی‌گفتید ارتش خیانت کرده است؟

وی در ادامه گفت: برای اولین بار که نیروهای احتیاط را فرا خواندیم شورای انقلاب گفت که این افراد آزادند یا در ارتش و یا در بسیج خدمت کنند و چون در بسیج خدمت راحت تر بود همه آنها به سمت بسیج رفتند و کم کم بسیج شکل گرفت، البته ارتش هم غافل نماند و به تدریج استعداد خود را بالا برد.

سرلشکر حسنی‌سعدی با بیان اینکه باید توجه زیادی به کسانی که خدمت بی‌منت به انقلاب کردند، داشته باشیم، گفت: امروز متوسط سن فرماندهان سپاه که در جنگ بودند 60 تا 65 سال و سن ارتشی‌ها 70 تا 75 سال است و سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح باید به وضع آنها توجه داشته باشد.

اشتراک این خبر در :