ساری-اعظم کردان

 

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس مازندران، از برپایی همایش یکهزار نفری فرماندهان و پیشکسوتان 8 سال دفاع مقدس در بابلسر طی هفته دفاع مقدس خبر داد و افزود: این همایش در روز پنجم مهرماه برگزار می شود.

به گزارش کیاپرس، سردار عبدالله ملکی، در نشستی با خبرنگاران مرکز استان تصریح کرد: ایمان به خدا، عمل صالح، اعتقاد راسخ به نظام جمهوری اسلامی ایران، اعتماد و علاقه قلبی مردم به امام راحل(ره)، صبر و تحمل از مهمترین دلایل پیروزی رزمندگان در 8سال دافع مقدس است.

وی، بزرگترین واکنش استکبار علیه انقلاب اسلامی را، جنگ تحمیلی دانست و تصریح کرد: اکنون وظیفه داریم ایثارگریهای رزمندگان را به نسل جوان منتقل نماییم.

سردار ملکی، با اشاره به تشکیل ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس با حضور یکصد دستگاه اجرایی در مازندران اظهار داشت: شعار هفته دفاع مقدس امسال” ایستادگی دیروز، عزت امروز و تعالی فردا” نامگذاری شده است و این هفته از 31 شهریورآغاز و تا 6 مهرماه ادامه دارد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس مازندران، به بیان روز شمار هفته دفاع مقدس پرداخت و گفت: 31 شهریور به نام رزمندگان، نیروهای مسلح، صلابت و اقتدار- اول مهر به نام سربازان، جوانان، علم و فناوری- دوم مهر به نام دفاع همه جانبه، بصیرت و مدیریت جهادی، سوم مهر به نام شهیدان، ایثارگران، زنان اسوه های مقاومت و ایثار- چهارم مهر به نام ولایت، فرهنگ اسلامی، خانواده، معنویت و سلامت- پنجم مهر به نام نکوداشت فرماندهان، جهادگران و پیشکسوتان و روز ششم مهر ماه به نام عزت و پایداری، وحدت ملی و استکبار ستیزی نامیده شد.

سردار ملکی، از برگزاری 3هزار و 650 برنامه در هفته دفاع مقدس خبر داد و افزود: برگزاری رژه صبحگاهی، یادواره های شهدا، همایش پیشکسوتان دفاع مقدس، دیدار با خانواده های جانبازان و شهدا، غبارروبی و گل افشانی مزار شهدا، برگزاری نمایشگاه دفاع مقدس، اجرای برنامه زنده تلویزیونی تحت نام” معبری به آسمان” از سیمای مرکز تبرستان به مدت 7 شب ، ارایه خدمات رایگان از سوی بسیج جامعه پزشکی در مناطق دور افتاده، سخنرانی راویان دفاع مقدس و فرماندهان قبل از خطبه های نماز جمعه و در مدارس و دانشگاه ها، همایش بصیرت و تجلیل از سربازان، رونمایی از تمثال شهدا در برخی از میادین و خیابانهای شهری، برگزاری همایش نقش اصناف در دفاع مقدس ، تبلیغات محیطی و اجرای بیش از 300 برنامه ویژه دفاع مقدس در سطح مدارس با همکاری آموزش و پرورش بخشی از برنامه های هفته دفاع مقدس می باشد.

وی، با بیان اینکه به مناسبت این هفته کتابی با موضوع مصدومان شیمیایی نیز در تهران رونمایی می شود، اظهار داشت: رژه نیروهای مسلح در اولین روز از هفته دفاع مقدس در میدان شهید قاسمی ساری برگزار می شود.

سردار ملکی، برگزاری 4 نمایشگاه ویژه دفاع مقدس در شهرهای چالوس، نوشهر، بهشهر و ساری، برگزاری نمایشگاه بچه های دهه 60 و پیاده روی بزرگ خانوادگی در تمامی شهرها را از دیگر برنامه های این هفته برشمرد.

وی به برپایی همایش نقش زن در مقابله با جنگ نرم در این هفته اشاره و تصریح کرد: این همایش در سوم مهرماه در پارک موزه دفاع مقدس برگزار می شود.

سردار ملکی، ادامه داد: کلنگ اسکله دوم فاو و آمفی تئاتر روباز در پارک موزه دفاع مقدس نیز طی هفته دفاع مقدس به زمین زده می شود.

اشتراک این خبر در :