مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران از اجرای طرح مهر تحصیلی در راستای اجرای نیت واقفان در شهرهای آمل، بابل و بهشهر خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین ستار علیزاده  با بیان اینکه یکی از وظایف اصلی اوقاف اجرای امینانه نیت واقف است، افزود: حدود 70 درصد نیات واقفان در مازندران مربوط به عزاداری امام حسین (ع) است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران با اشاره به اینکه توجه به نیازهای روز جامعه یکی از سیاست‌های اصلی سازمان در ایجاد وقف‌های جدید است، بیان داشت: بحث درمان، آموزش، محیط زیست، ترویج مفاهیم قرآنی، حوزه‌های علمیه، کمک به مستمندان و نیازمندان می‌تواند چند مورد از نیازهای روز جامعه باشد.

علیزاده با بیان اینکه برخی از دانش‌آموزان مازندرانی به علت فقر مالی خانواده از ادامه تحصیل محروم هستند، اظهار داشت: در ایران نباید هیچ دانش‌آموزی از ادامه تحصیل محروم شود و این مسئله نیازمند توجه خیران و واقفان خیراندیش است.

وی از اجرای طرح مهر تحصیلی در مازندران خبر داد و گفت: این طرح در راستای اجرای صحیح و امینانه نیات واقفان در سه شهر مازندران اجرا می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه برای اجرای این طرح باید موقوفات مرتبط با آموزش و تحصیلات دانش‌آموزان در شهرهای استان وجود داشته باشد، افزود: شهرستان‌های آمل، بابل و بهشهر دارای موقوفات مرتبط با کمک‌های تحصیلی به دانش‌آموزان نیازمند هستند.

علیزاده از اهدای 300 بسته کمک تحصیلی به دانش‌آموزان نیازمند در مازندران خبر داد و افزود: ارزش تمامی بسته‌های تحصیلی به دانش‌آموزان نیازمند حدود 150 میلیون ریال است.

وی تصریح کرد: این عمل نیک و خداپسندانه در راستای اجرای نیت واقف و کمک به دانش‌آموزان نیازمند تا پایان هفته جاری در شهرهای آمل، بابل و بهشهر انجام می‌شود.

علیزاده اظهار داشت: در این طرح بسته‌های آموزشی شامل کیف، مداد رنگی، مداد تراش، پاک کن، خودکار، جامدادی، دفتر سیمی، دفتر معمولی، دفترچه یادداشت و… به دانش‌آموزان اهدا می‌شود.

اشتراک این خبر در :