دکتر رسول ظفرمند با بیان اینکه تا به حال بیمه سلامت همراهی و همکاری همه جانبه ای در حمایت از طرح های سلامت محور داشته و همیشه پای کار بوده است ،  افزود : پرداختی های ما به دانشگاه های علوم پزشکی به روز بوده و اگر اسناد از طرف ایشان به موقع برسد ما هیچ محدودیتی برای پرداخت ها نداریم .

مدیرکل بیمه سلامت مازندران در ادامه اعلام کرد : طبق بررسی های به عمل آمده روستاییان ما کمتر از یک بار برای درمان خود به پزشک خانواده روستایی مراجعه نموده اند و این مراجعه نیز فقط برای درمان بوده که در این زمینه لازم است پزشکان خانواده در راستای پیگیری و آموزش سلامت این عزیزان ، برنامه های آموزشی و  فرهنگ سازی را برای این قشر در راستای رسیدن به سلامت داشته باشند .

وی همچنین خواستار مداخله تمامی مسئولین جهت سلامتی جامعه شد و افزود : 75 درصد از عوامل تامین سلامت خارج از حیطه وزارت بهداشت و بیمه ها است و بقیه عوامل به مسئولان سیاسی و سایر بخش های مرتبط با سلامت بر می گردد و انتظار ما این است که حمایت همه جانبه ای از این بخش انجام گیرد .

دکتر ظفرمند در ادامه بیان داشت : نگاه سازمان های بیمه گر از درمان محوری به سلامت محوری تغییر کرد و در همین راستا یکی از طرح های بزرگ دولت تدبیر و امید پوشش بیمه سلامت همگانی تمامی هموطنان فاقد پوشش بیمه درمان است بنا بر این بود که  از سال 90 پوشش بیمه همگانی آغاز شود که با تاخیر چند ساله و طی سه الی چهار ماه توسط دولت تدبیر و امید و با برآورد جمعیت 5 میلیون نفر فاقد پوشش بیمه درمان آغاز شد و به لطف خداوند به اهداف خود نیز دست یافت .

وی با اشاره به بحث تحول در نظام سلامت نیز افزود : تا قبل از این طرح مردم بار سنگینی از هزینه های درمان را متحمل می شدند که با اجرای این طرح بزرگ ، پرداختی ها به حد اقل 5 تا 10 درصد رسیده است .
مدیرکل بیمه سلامت مازندران در ادامه با اشاره به این که تقریبا اکثر داروهای مورد نیاز بیماران خاص با فرانشیز 10 درصد تحت پوشش بیمه ای است افزود : در راستای حمایت از این بیماران بیمه سلامت آمادگی دارد تا به بیمارانی که هزینه های بالای 10 درصد فرانشیز را دارند با دریافت اسناد و مدارک به این عزیزان کمک نماید .

اشتراک این خبر در :