حمید رضا خانکه صبح امروز در نخستین کارگاه اصول مدیریت سلامت در حوادث و بلایای مازندران در تالار قلم دانشگاه علوم پزشکی مازندران، اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی مازندران در ردیف دانشگاه های تیپ یک کشور بوده و باید در زمینه مدیریت بحران جدی تر بر این موضوع اعمال کرد.

وی افزود: مازندران یکی از قطب های مدیریت بحران شمال کشور شده و در شرایط بحران، مازندران معین استان بزرگی مانند تهران است.

معاون بحران و پدافند غیرعامل مرکز مدیریت حوادث کشور با اشاره به اینکه ایران در ردیف 43 کشور مورد مخاطره دنیا است، تصریح کرد: 23 مورد از بلایای طبیعی دنیا در ایران تجربه شده است.

وی با بیان اینکه در ماه گذشته ایران شاهد وقوع زلزله های متعددی بوده است، افزود: بیش از 600 بار در زلزله های اخیر، ایلام لرزید که 100 مورد آن بالای 5 ریشتر بوده است.

خانکه با اعلام اینکه 93 درصد خاک کشور همواره در حال لرزش است، گفت: تهران دارای دو گسل بوده بنابراین باید وجود این گسل حساس در تهران را جدی بگیریم.

معاون بحران و پدافند غیرعامل مرکز مدیریت حوادث کشور با بیان اینکه تهران به عنوان پرمخاطره ترین پایتخت دنیا است، افزود: در صورت وقوع بلایای طبیعی بزرگی مانند زلزله، بیش از دو میلیون مصدومیت و 680 هزار مرگ در تهران بزرگ پیش بینی می شود.

وی بیان کرد: آخرین زلزله بزرگ و خطرناک جهان، 220 سال پیش در ایران به وقوع پیوست و باید هر لحظه در انتظار وقوع بحران ها و حوادث های طبیعی در تهران باشیم.

اشتراک این خبر در :