علیرضا یونسی‌رستمی بعد از ظهر امروز در نخستین کارگاه اصول مدیریت سلامت در حوادث و بلایای مازندران، ابتدا مروری کوتاه بر انقلاب‌های مختلف در جهان داشت و افزود: انقلاب اسلامی ایران با وجود همه مشکلات همچون جنگ و تحریم، همچنان بر اصول و عقاید خود پایدار است.

خبرگزاری فارس: مازندران با بلایای طبیعی مواجه است/برف در غرب و سیل در شرق

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران دارای واقعیتی به نام سازگاری ماهیتی با فطرت انسان است و این ماهیت اصیل و انسان‌مدار نمی‌گذارد که انقلاب ما از آرمان‌های خود دست بکشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه استان مازندران، یک منطقه بلاخیز است، افزود: هر ساله با بلایای طبیعی مواجه هستیم، بحران برف در غرب و بحران سیل را در شرق مازندران داریم که با سلامت و حیات انسان‌ها در ارتباط است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران با اشاره به نقش علم در روند مناسبات و عملکردها، افزود: امروزه علم در همه زمینه‌ها ابزاری برای راه‌گشایی مسائل بوده و یک نور و چراغ است.

یونسی‌رستمی با بیان اینکه بحران‌ها یا حاصل تسلط انسان بر طبیعت و یا ناشی از خود طبیعت هستند، خاطرنشان کرد: گاهی با وجود سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی، استفاده نامشروع از حوزه‌های علمی وجود دارد و عده‌ای در راستای منافع خودشان از هیچ کوششی فروگذار نمی‌کنند.

وی تصریح کرد: شکل و شمایل جنگ در دنیای کنونی تغییر کرده است، آمریکا در عراق تمام امکانات ارتباطی این کشور را از کار انداخته بود، حتی هواپیماهای عراق قدرت مانور پروازی نداشتند و سیستم حاکمیتی عراق قفل شده بود.

یونسی‌رستمی اضافه کرد: باید بیش از پیش به سلاح علم مجهز باشیم و همیشه خود را برای حوادث احتمالی آماده نگه داریم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران در پایان سخنان خود گفت: از برگزاری چنین کارگاه‌های تخصصی که در راستای پدافند غیرعامل برگزار می‌شود و درباره یکی از مهمترین موضوعات بشری یعنی مدیریت سلامت بحث می‌شود، حمایت می‌کنیم.

اشتراک این خبر در :