امنيت غذايي و كشاورزي اولويت همه كشورهاست
استاندار مازندران مجموعه اقدامات و برنامه های دولت برای رفاه مردم از مان تصدی گری تاکنون را قابل تقدیر دانست و گفت: تقدیم لایحه خروج از رکود از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی ازجمله این اقدامات اساسی برای بهبود وضع معیشتی مردم است.

ربیع فلاح در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان افزود: دولت برای خروج از رکود برنامه منسجم و مدونی تهیه و تدوین کرده است که با تصویب نهایی آن از سوی مجلس شورای اسلامی ، به مرور در کشور عملیاتی و اجرا می شود.

وی با بیان اینکه مشکلات در بخش های مختلف کشور زیاد است و نباید براحتی از آن گذشت ، اظهارداشت: تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی در هفته دولت به دولتمردان منویات اساسی و مهمی است که مسوولان باید نسبت به اجرای آن اهتمام بیشتری داشته باشند.

استاندار مازندران نقش دستگاه های اجرایی را به لحاظ در اختیار داشتن منابع و امکانات در رفع و یا کاهش مشکلات مردم در بخش های مختلف بسیار مهم توصیف کرد و گفت : امکان واگذاری امور و فعالیت ها به بخش خصوصی باید مورد توجه بیش از پیش مسوولان قرار گیرد.

وی افزود : مسوولان دستگاه های اجرایی باید با بهره گیری از تمامی امکانات و ظرفیت ها برای رفع مشکلات مردم در بخش های مختلف اهتمام بیشتری داشته باشند.

نماینده عالی دولت در مازندران در نظر گرفتن مسایل زیست محیطی را در اجرای طرح های مختلف عمرانی در استان یک اصل مهم و انکار ناپذیر دانست.

فلاح گفـت: مسولان باید برای افزایش و تحقق بهره وری که در برنامه پنجم توسعه مورد توجه ویژه قرار گرفته است ، تلاش بیشتری کنند.

وی ایجاد اشتغال پایدار و توسعه را از جمله رویکردهای اصلی دولتمردان معرفی کرد و افزود : توسعه فعالیت های مربوط به بخش کشاورزی در تحقق این مهم بسیار تاثیرگذار است و امنيت غذايي و كشاورزي اولويت همه كشورهاست

استاندار مازندران بیان داشت : توسعه فعالیت های مربوط به بخش کشاورزی علاوه بر سود آوری و رونق اقتصادی منطقه ، در ایجاد اشتغال پایدار و توسعه نقش مهم و اساسی دارد.

فلاح حمایت همه جانبه از توسعه بخش کشاورزی را از جمله الزامات و رویکردهای مهم برشمرد و افزود : تقویت تشکل های مردم نهاد گام مهمی در تحقق این امر است.

استاندار مازندران همچنین از سفر رئیس جمهوری در ماه های آینده به استان خبرداد و بر لزوم آمادگی مسوولان دستگاه های اجرایی تاکید کرد و گفت: سفر رئیس دولت به مازندران بی شک دارای اثرات و برکات فراوانی است

اشتراک این خبر در :