مهدی فلاح جلودار در حاشیه مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره قرآنی سما طرح قدس در مجتمع فرهنگی هچیرود چالوس در جمع خبرنگاران با بیان اینکه استان مازندران مدرسه قرآنی در حوزه سما ندارد، اظهار کرد: از ظرفیت بالای استان مازندران استفاده می‌کنیم تا بتوانیم مدرسه قرآنی نمونه‌ای در سطح استان و کشور داشته باشیم.

اخذ مجوز راه‌اندازی 11 مدرسه سما در مازندران

وی با بیان اینکه قرآن نقش تاثیرگذاری بر زندگی ما دارد، افزود: برای تحقق این امر در وهله نخست کلاس‌های تخصصی برای دانش‌آموزان حوزه سما به ویژه در مقطع ابتدایی در نظر گرفتیم که امید است با یک برنامه‌ریزی مناسب با استفاده از کارشناسان مجرب و متخصص بتوانیم آموزش‌های لازم را در حوزه حفظ و قرائت داشته باشیم.

رئیس شورای سیاستگذاری سازمان سما مازندران همچنین با بیان اینکه برای توسعه آموزش عالی باید بیشتر وقت خود را در مدارس بگذاریم، بیان کرد: در حال حاضر در حوزه مدارس سما، مجوز 11 مدرسه از آموزش و پرورش اخذ شد.

فلاح با اشاره به اینکه پروسه تصویب رشته‌ها متفاوت با سایر شاخص‌ها است، گفت: به دانشکده‌ها و آموزشکده‌های فنی ‌و حرفه‌ای اعلام کردیم در حوزه رشته‌های جدید از رشته‌های کشاورزی، شیلات و منابع طبیعی بیشتر استفاده کنند و رشته‌های مهارت‌ محور را نیز به ما معرفی کنند.

این مسئول ادامه داد: در این زمینه برخی واحدها رشته‌های جدید را شناسایی و پیشنهادات لازم را ارائه دادند که ما این پیشنهادات را به سازمان مرکزی ارسال کردیم تا بتوانیم از وزارت علوم مجوز لازم را اخذ کنیم.

فلاح تصریح کرد: با سازمان فنی‌ و حرفه‌ای مازندران در حال رایزنی هستیم تا بتوانیم امتیازات لازم را برای مهارت محوری و آموزش فارغ‌التحصیلان دانشگاهی اخذ کنیم.

رئیس شورای سیاستگذاری سازمان سما مازندران با بیان اینکه در استان هفت مرکز، هفت واحد دانشگاهی، هشت آموزشکده فنی ‌و ‌حرفه‌ای و 28 مدرسه در حال فعالیت هستند، گفت: 7 هزار و 200 دانشجو و 3 هزار و 800 دانش‌آموز نیز در مقاطع مختلف در 21 رشته در آموزشکده‌های ما مشغول تحصیل هستند.

اشتراک این خبر در :