نیروی انسانی مهمترين سرمايه كشور است / گفتمان ما بايد دانش محور باشد

 

 

استاندار مازندران  در نشست روساي دانشگاهها و مراكز پژوهشي مازندران در داشگاه مازندران  گفت:  با سیاسی کاری و عوام فریبی مشکلی حل نخواهد شد و متاسفانه در هشت سال گذشته علی رغم در آمدهای نجومی ارزی برای کشور هیچ اقدام کلان تاثیرگذار در استان صورت نگرفت.

مقام عالي دولت در استان با اشاره به ظرفيت هاي مادي و معنوي استان مازندران گفت : خيلي از مسائل استان دچار سياست زدگي شده است و امروز ديگر بايد گفتمان ما دانش محور باشد و در حقيقت دانشگاه بايد مبداء همه تحولات در جامعه باشد.

وی آغاز نهضت کارآفرینی در مازندران را یک ضرورت دانست و تاكيد كرد : وجود خیل عظیم فارغ التحصیلان بی کار زیبنده این استان نیست در ملاقاتهای حضوری دانش آموختگانی با مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد کامپیوتر درخواست شغل حتی به عنوان نگهبانی دارند که این موضوع بسیار تکان دهنده است.

دكتر ربيع فلاح تصريح نمود : در آینده ای نزدیک در نظر داریم همه فارغ التحصیلان بیکار در سایتی ثبت نام کنند و به مدت یکسال در راستای رشته مربوطه آموزش هاي مهارتي و لازم را ببینند ودر این مدت زماني بیمه شوند.

وی ادامه داد: اگر قرار باشد دستگاهی استخدام نیرویی داشته باشد این گروه از جوانان آموزش دیده برای اشتغال در اولویت قرار خواهند گرفت.

وی اظهارداشت: امروزه بزرگترین ثروت و سرمايه یک کشور دانش و منابع انسانی است و در شان مردم مازندران نیست که با وجود این همه نخبگان و مراکز آموزشی جزء استان های کمتر توسعه یافته باشد.

فلاح بیان داشت : برگزاری چنین نشست هایی برای رفع مشکلات مازندران بسیار تاثیر گذار است از امكانات و ظرفيت هاي مازندران براي توسعه و پيشرفت بايد بهتر استفاده شود و استانداری آمادگی دارد که در هر زمانیکه دانشگاها اعلام کنند این نشست ها را برگزار کند.

همايش روسای دانشگاه های استان به منظور هم اندیشی و بررسی راهکارهای ارتباط مراکز علمی و نهاد های صنعتی و اجرایی استان در دانشگاه مازندران برگزار شد

در اين همايش جمعي از روساي دانشگاه ها و مراكز آموزش عالي استان به بيان ديدگاهها و نظرات خود پرداختند

قابل ذكر است استاندار مازندران قبل از حضور در جمع روساي دانشگاهها از چند پروژه عمراني در حال احداث دانشگاه مازندران بازديد نمود

 

اشتراک این خبر در :