خبرگزاری فارس: مردم غزه از مقاومت ایران اسلامی الگو گرفته‌اند

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اعلام اینکه ملاک و معیار برای جهاد و مبارزه سبیل‌الله است، گفت: مردم غزه از مقاومت ایران اسلامی الگو گرفته‌اند.

آیت‌الله علی معلمی شامگاه سه‌شنبه در نخستین سالگرد شهادت سردار شهید اسماعیل حیدری مدافع حرم حضرت زینب (س) در مصلای قدس این شهرستان اظهار داشت: ملاک و معیار ما برای جهاد و مبارزه سبیل‌الله بوده که این امر نه مقید به مرز جغرافیایی و مکانی است، بلکه رویارویی حق علیه باطل در هر نقطه از عالم را شامل می‌شود.

وی بیان داشت: اگر می‌بینیم که 3 هزار نقطه از شهر غزه مورد بمباران مستقیم رژیم صهیونیستی قرار می‌گیرد ولی مردم آن محکم‌تر از گذشته فریاد مقاومت سر می‌دهند به این دلیل است که شرایط ننگ، ذلت و خواری گذشته را نمی‌خواهند.

امام جمعه قائمشهر با اعلام اینکه سال‌هاست مردم غزه و فلسطین در حال مبارزه هستند ولی نتوانستند به موفقیت برسند، متذکر شد: هم‌اکنون آنها با الگو گرفتن از ایران اسلامی، انقلاب و جنگ تحمیلی دست به مقاومت زدند، همان‌طور که در لبنان نیز با همین دیدگاه پیروزی نصیبشان شد.

معلمی با تاکید بر اینکه شهادت در راه خدا ارزش بسیار والایی دارد، خاطرنشان کرد: انبیا و امامان معصوم هم برای مقابله با ظالمان و متکبران آمدند، هرچند ما باید در راه خداوند گام برداریم و در این مسیر تعالی را جستجو کنیم.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری آمل را شهر علم، دانش، فقاهت، اندیشه و معنویت دانست و عنوان کرد: وجود سه  ستاره درخشان جهان اسلام همانند آیت‌الله ذوالفنون، علامه حسن‌زاده و آیت‌الله جوادی‌آملی برای همیشه نام آمل را پرآوازه نگهداشته است.

معلمی با اشاره به اینکه ما از مکتبی برخواستیم که انبیای الهی در آن برای مقابله با ظلم و جور آمدند، گفت: تبلیغ و ترویج فرهنگ مقاومت و ایثار برگرفته از سیره امامان معصوم (ع) است.

وی با اعلام اینکه دو جرعه محبوب‌ترین نوشیدنی‌ها در پیشگاه خداوند است، عنوان کرد: جرعه فرو بردن خشم و جرعه صبر از برترین نوشیدنی‌ها در نزد پروردگار محبوب است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: دو قطره خون ریخته شده در راه خداوند و قطره اشک چشم در نیمه‌های شب برای توبه و انابه نیز از برترین قطرات و محبوب‌ترین آنها در پیشگاه خداوند است.

معلمی با ابراز اینکه در حدیثی از امام محمد باقر (ع) آمده که هر شخصی در سایه ولایت امام علی (ع)، فرزندان و اهل بیت آن حضرت بمیرد، در راه خدا جان داده و مرگش شهادت با پایبندی به ولایت است، یادآور شد: ملاک و معیارمان در راه استقامت، صبر و پایداری باید سبیل‌الله باشد.

اشتراک این خبر در :