چند ساعت پس از آنکه مدیران خانه سینما با گفتن جمله «اینجا کمیته امداد نیست» بر برگزار نشدن جشن بزرگ سینمای ایران و اختصاص هزینه‌های آن به راه‌اندازی صندوق حمایت از بیکاری هنرمندان تأکید کردند، مدیر اجرایی شانزدهمین جشن خانه سینما در جشن انجمن نویسندگان و منتقدان سینمای ایران روی صحنه رفت و با بر زبان آوردن یکی‌دو جمله، شب را برای برخی حاضران در جشن تلخ کرد.

به گزارش همشهري، هشتمين جشن انجمن نويسندگان و منتقدان سينماي ايران شامگاه چهارشنبه در تالار ايوان شمس برگزار شد و برگزيدگان اين دوره جوايز خود را دريافت كردند. وقتي نوبت به معرفي بهترين بازيگر زن رسيد، مازيار ميري خطاب به برخي حاضران روي صحنه گفت: آيا اين جايزه متعلق به همان كسي است كه فكر مي‌كنم؟ و بعد پيش از خواندن نام مريلا زارعي افزود: ما قرار است با هم حرف بزنيم و همديگر را تحمل كنيم!

زارعي تنديس اين بخش را براي بازي در فيلم سينمايي «شيار 143» از دست محمد متوسلاني گرفت و پس از كمي سكوت، رو به حاضران در سالن گفت: دارم تحمل مي‌كنم. بهترين بازيگر جشنواره فجر پس از تشكر از حمايت منتقدان و نويسندگان افزود: ايشان جمله‌اي گفت كه دلم نمي‌آيد حرف نزنم، با اينكه عهد كرده بود حرفي هم نزنم… بله در زندگي اصل بر تحمل است و اگر تحمل نكنيم چه بايد بكنيم؟ در ضمن افتخار مي‌كنم كه جايزه‌ام را از آقاي متوسلاني گرفتم!

در اين مراسم، فيلم سينمايي «چ» ابراهيم حاتمي‌كيا 5تنديس و يك ديپلم افتخار از منتقدان و نويسندگان سينمايي ايران جايزه گرفت و «خانه پدري» 3تنديس و لوح سپاس نصيب كيانوش عياري كرد. تنديس بهترين مستند بلند هم به «آخرين روزهاي زمستان» محمدحسين مهدويان رسيد.

مهم‌ترين تنديس‌هاي «چ» براي بهترين فيلمبرداري و بابك حميديان (بهترين بازيگر مرد مكمل) بود. نويد محمدزاده براي «عصباني نيستم» جايزه بهترين بازيگر مرد را برد و خانه پدري 3تنديس فيلمنامه، كارگرداني و فيلم را از آن خود كرد. هيأت داوران هم جايزه ويژه خود را به شهرام مكري براي «ماهي و گربه» داد.

اشتراک این خبر در :