کیاپرس :علی یونسی صبح امروز در جمع مسئولان محمودآبادی درباره وضعیت طرح‌های دریا با قدردانی از زحمات تمام دست‌اندرکاران طرح‌های ساماندهی سواحل دریا در شهرستان‌های مازندران بیان داشت: با توجه به زحمات این افراد و موفقیت فعلی این استان در جایگاه مناسبی قرار نگرفته است و رضایت‌بخش نیست.

خبرگزاری فارس: اختصاص 180 میلیارد ریال برای اجرای طرح‌ سالم‌سازی سواحل مازندران

وی با تاکید بر اینکه باید در این عرصه آسیب‌شناسی شود و ضعف‌ها را بپوشانیم، اظهار داشت: فرمانداران باید در اجرای طرح‌های ساماندهی سواحل نظارت و توجه بیشتری داشته باشند.

این مسئول مازندران را با توجه به موقعیت جغرافیایی‌اش نگین گردشگری کشور بیان و عنوان کرد: مسافران و گردشگران سراسر کشور ما بدون هیچ‌گونه تبلیغی به این استان سرسبز و زیبا می‌آیند و در این امر همه مدیران باید برای آسایش و آرامش‌خاطر آنها تلاش داشته باشند.

وی با اشاره به جذب بیشتر گردشگران و ماندگاری آنها به این استان با هزینه‌های کمتر ارائه برنامه‌ریزی دقیق از سوی مسئولان امر بیان کرد و گفت: با برنامه‌ریزی می‌توان به اقتصاد استان و شهرستان‌ها کمک کرد. برای افزایش این اقتصاد باید به راه‌اندازی بازارچه‌ها و نمایشگاه‌های صنایع‌دستی و انواع جشنواره‌ها برای چرخه مالی بهتر توسط گردشگران پرداخت.

معاون استاندار مازندران از فرمانداران خواستار تنوع بهره‌برداری از سواحل شد و گفت: استفاده از دریا فقط شنا نباشد تنوع بخشی بهره‌برداری از ساحل باید در دستور کار قرار گیرد تا به جذب گردشگران بیشتری به این استان پرداخته شود.

این مسئول با بیان اینکه با توجه به موقعیت فعلی هیئت دولت سازوکار اداره دریا را مشخص و بودجه‌ای را برای آن تصویب کرده است، تصریح کرد: امسال برای ساماندهی طرح سواحل استان‌های ساحلی 260 میلیارد ریال بودجه تصویب شده است.

یونسی سهم سواحل مازندران را 180 میلیارد ریال بیان و مطرح کرد: برای استان گلستان 20 میلیارد ریال و برای گیلان 60 میلیارد ریال در نظر گرفته شد که هم‌اکنون استانداری‌های شمالی منتظر تخصیص آن هستند. پس از اختصاص این بودجه با فرمانداران جلسه‌ای گذاشته تا به بهترین شیوه هزینه شود فارس

اشتراک این خبر در :