وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دستورالعمل ارتقای جایگاه سازمانی روابط عمومی دانشکده ها و دانشگاه های علوم پزشکی کشور را ابلاغ کرد.

به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (وب دا)؛ دکتر سیدحسن هاشمی در این ابلاغ، روابط عمومی را دارای جایگاه راهبردی و زیربنایی و به عنوان یکی از مباني توسعه سازماني دانسته و خاطرنشان کرده است: روابط عمومی ها نقش بی بدیل و سازنده ای در تبیین و انعکاس دیدگاه ها و انتظارات حوزه های اجرایی به مخاطبین دارند.

بنابراین گزارش متن کامل این دستورالعمل که به روسای دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ شده است، به شرح زیر است:

رييس / سرپرست محترم دانشگاه/ دانشكده علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني

باسلام

نظر به جايگاه راهبردي و زيربنايي روابط عمومي به عنوان يكي از مباني توسعه سازماني و نقش بي‌بديل و سازنده آن در تبیین وانعکاس ديدگاه‌ها و انتظارات حوزه‌هاي اجرايي به مخاطبين ، ضرورت دارد کلیه دانشگاه‌ها‌و دانشكده‌هاي علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني در راستای تقویت جایگاه روابط عمومی، با استناد به قوانين و مقررات مرتبط، نسبت به اجراي مفاد اين دستورالعمل اقدام مقتضي معمول نمايند:

1) تشكيل شوراي اطلاع‌رساني دانشگاه/ دانشکده، متشكل از افراد صاحب­نظر در حوزه ارتباطات و با دبيري مدير روابط عمومي دانشگاه/ دانشکده به منظور تدوين استراتژي­ ارتباطي و ايجاد انسجام و وحدت­رويه در فعاليت‌هاي اطلاع‌رساني.

2) انتصاب مديران روابط عمومي دانشگاه‌ها و دانشكده‌هاي علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني براساس تخصص، تعهد، خلاقيت و نوآوري و از ميان افراد با صلاحيت‌هاي علمي و آشنا به مباحث فرهنگي، اجتماعي، سياسي، رسانه‌اي و حتي‌الامكان داراي تحصيلات مرتبط با رشته روابط عمومي و با اطلاع مركز روابط عمومي و اطلاع‌رساني وزارت متبوع.

3) عضويت مديران روابط عمومي در شوراي فرهنگي دانشگاه/ دانشكده و حضور در جلسات هيات رئيسه با توجه به جايگاه ويژه روابط عمومي در حوزه سياستگذاري به عنوان مشاور امين دستگاه‌هاي اجرايي.

4) مديريت و انجام تمام فعاليت‌هاي مربوط به ارتباطات و انتشارات درحوزه اطلاع رسانی، از جمله پايگاه‌هاي اطلاع‌رساني الكترونيك توسط مديريت روابط عمومي

5) به كارگيري نيروي انساني ماهر، متخصص، كارآفرين و خلاق و ترجيحاً داراي تحصيلات دانشگاهي مرتبط در تمام سطوح روابط عمومي.

6) تدوين و ارايه برنامه جامع اطلاع‌رساني دانشگاه/ دانشكده با تعيين اعتبارات مورد نياز براي تصويب در شوراي اطلاع‌رساني كه پس از تائيد هيأت رئيسه و تأمين اعتبارات مربوطه لازم‌الاجرا خواهد بود.

7) تقويت جايگاه مديريت روابط عمومي در چارچوب ضوابط مربوطه به نحوي كه مديريت روابط عمومي به عنوان حوزه مستقل، زيرنظر مستقيم رياست دانشگاه/ دانشكده انجام وظيفه نمايد.

مسئوليت نظارت بر حسن اجرای اين دستورالعمل و مفاد آيين‌نامه های پيوست (موضوع تصويب نامه هاي شماره 65354/ت37374هـ مورخ 27/4/1386 هيأت محترم وزيران و اصلاحيه آن به شماره 10240/ت45794هـ مورخ 26/1/1391) بر عهده مركز روابط عمومي و اطلاع‌رساني خواهد بود.

دکتر سیدحسن هاشمی

وزیر

اشتراک این خبر در :