به پايگاه نخست گردشگري سلامت، تبديل خواهيم شد

معاون برنامه ريزي و اشتغال استانداري مازندران در جمع اصحاب رسانه هاي گروهي  گفت:  بايد نگاه به مأموريت هاي استان تخصصي باشد و از وجود مديران ريسك پذير استفاده نماييم.

دكتر احساني  افزود: برنامه هاي گذشته دولت در ارتباط با استان مازندران حول محور بخش كشاورزي بوده و متاسفانه به ساير بخش هاي اقتصادي توجهي نشده است بنابراين در جهت توسعه روزافزون استان سعي كرده ايم با نگاهي نو به اسناد توسعه اي، راه را براي توسعه ،تحول و پويايي صنعت در استان فراهم آوريم.

وي افزود: دولت بر اساس سند چشم انداز توسعه استان تاكنون منابع و تسهيلات بانكي را اختصاص داده است كه در اين خصوص ظرفيت هاي جديدي در استان بايد تعريف شود كه در چشم انداز توسعه و راهبردهاي اساسي توسعه به آنها پرداخته شده است.

احساني به كنفرانس گردشگري سلامت كشورهاي عضو اكو كه هفته گذشته در رامسر برگزار شد نيز اشاره كرد و گفت: خوشبختانه با حمايت تيم مشاوره و تغيير در چشم انداز استان توانسته ايم گامهايي اساسي در راستاي اهداف مختلف استان برداشته و زمينه هايي را در بخشهاي از ياد رفته استان ايجاد نماييم كه برگزاري اين كنفرانس از آن جمله محسوب شده و اميد است با توجه به دستاوردهاي فراوان آن ، به پايگاه نخست گردشگري سلامت تبديل شويم.

معاون برنامه ريزي و اشتغال استانداري مازندران توجه به اقتصاد چند بعدي دانش بنيان با نگاه به صنعت نوين و مدرن و بحث گردشگري با توجه مضاعف به گردشگري سلامت را نيز مورد توجه قرار داد و در اين زمينه تصريح كرد: در صورتي كه دستگاههاي اجرايي ذيربط راهكارهاي اجرايي خود را در زمينه هاي مختلف ارائه كرده و در راستاي تحقق آن گام بردارند مي توان زمينه هاي توسعه استان را مهيا تر كرد.

اين مقام مسئول به لزوم ايجاد زنجيره ارزش در بخش كشاورزي نيز اشاره كرد و افزود: از ديگر ظرفيت هاي نهفته استان در بخش صنعت ، توسعه بندر اميرآباد است كه به عنوان كريدور شمال – جنوب مورد توجه وافر قرار گرفته و بايد به عنوان پايگاهي قوي در زمينه گردشگري تجاري مورد توجه قرار گيرد.

وي لزوم توجه به بحث فناوري اطلاعات، وجود نيروي انساني متخصص و توجه به بخش نفت ،گاز و پتروشيمي

را نيز مورد توجه قرار داده و اذعان كرد: استان مازندران به عنوان كانديداي مركز تجارت نفت مي تواند مورد توجه قرار گيرد كه با تلاشهاي وافر بايد براي به دست آوردن اين جايگاه تلاش نماييم.

احساني ريسك پذير و كارآفرين بودن مديران را نيز مورد توجه قرار داد و در اين ارتباط افزود: مديران دستگاههاي اجرايي با بالا بردن درجه ريسك پذيري و پرهيز از محافظه كاري صرف، در صدد ايجاد توسعه اي متوازن در استان باشند زيرا در غير اين صورت راه به جايي نخواهيم برد.

معاون برنامه ريزي و اشتغال استانداري مازندران آرمان گرايي را نيز مورد توجه قرار داد و در راستاي گسترش زمينه هاي گردشگري گفت: اشتغالزايي ، ارزآوري و افزايش توليد ناخالص ملي از جمله اثرات مثبت گسترش اين بحث محسوب مي شود كه با اخذ مجوزهاي قانوني مورد نياز مي توان در راستاي رسيدن به آرمان ها گام برداشت.

معاون استاندار به زمينه مساعد سرمايه گذاري دولتي و خصوصي براي سرمايه گذاري در استان نيز اشاره كرد و گفت: خوشبختانه حوزه هاي جديد سرمايه گذاري در استان گشوده شده است كه توسعه گردشگري بخصوص گردشگري سلامت، نفت، گاز و پتروشيمي و توسعه بخش كشاورزي مورد نظر مي باشد.

وي در پايان به قدرت اصحاب رسانه در حوزه اطلاع رساني و حمايت از مديران نيز اشاره و فعاليت آنان را در راستاي انعكاس مناسب اخبار ستود.

اشتراک این خبر در :