کیاپرس/رئیس گروه تغذیه و دارویی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از آغاز پویش ملی اطلاع رسانی تغذیه سالم در این دانشگاه همزمان با سراسر کشور خبر داد.

به گزارش کیامرس از دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی ، فرشته فزونی ضمن اعلام این خبر گفت: پویش ملی سلامت با محوریت تغذیه سالم به مدت دو هفته از اول تا پانزدهم بهمن ماه ۱۴۰۲ برگزار می شود.

وی هدف این پویش را اطلاع‌رسانی درباره کاهش مصرف نمک و افزایش مصرف شیر و لبنیات عنوان کرد و افزود: این پویش از امروز (اول بهمن ماه) تا هفتم بهمن‌ماه ۱۴۰۲ با رویکرد کاهش مصرف نمک اجرا می‌شود و در هفته دوم بهمن ماه ( ۸ تا ۱۵ بهمن) نیز با رویکرد اطلاع رسانی درباره فواید مصرف شیر و لبنیات ادامه می‌یابد.

رییس گروه تغذیه و داروی معاونت بهداشت، اصلاح شیوه زندگی و عادت‌های غذایی را راهکار اساسی پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های غیرواگیر از جمله بیماری‌های قلبی عروقی و پرفشاری خون عنوان کرد.

فرشته فزونی مصرف نمک زیاد را یکی از عوامل خطر پرفشاری خون برشمرد و افزود: متاسفانه میزان دریافت روزانه نمک در کشور ما دوبرابر مقادیرتوصیه شده سازمان جهانی بهداشت است.

وی خاطرنشان کرد: پرفشاری خون و پیامدهای آن از علل مهم مرگ و میر در جهان است و کاهش حتی اندکی از فشارخون بالا می‌تواند خطر سکته و حمله قلبی را در افراد کاهش دهد.

اشتراک این خبر در :