بهره گيري از ايده هاي نوين اصحاب رسانه، راهگشاي توسعه مطلوب خواهد بود
پنجمين كارگروه رسانه پارلمان بخش خصوصي با حضور دكتر احساني در اتاق بازرگاني ، كشاورزي و صنايع و معادن استان مازندران تشكيل جلسه داد.

معاون برنامه ريزي و اشتغال استاندار مازندران ، در اين جلسه كه با حضور نمايندگان رسانه هاي مكتوب و مجازي در قالب كارگروه برگزار شد گفت: شكل گيري اين كارگروه كه براي نخستين بار در سطح دستگاههاي اجرايي كشور ، ماهيت اجرايي پيدا كرده است ؛ از جمله اقدامات نوآورانه براي برقراري تعامل دو جانبه في ما بين رسانه و بخش هاي مختلف توليدي در راستاي توسعه استان مي باشد كه نيكوست تا ديگر دستگاههاي اجرايي نيز بهره گيري از اقدامات توأم با خلاقيت را وجهه عمل قرار دهند.
احسانی افزود: مديران، پيش قراولان توسعه صنعت و سردمداران برنامه ريزي هاي كلان  محسوب مي شوند كه نياز است تا با بهره گيري از نگرش مديريت استراتژیک از حداقل ظرفیتها، بهره گیری حداکثری داشته باشند؛ اين مدیران باید ایده های جدید خلق کنند و اگر ایده هاي نوين در این زمینه شکل نگیرد، به توسعه مطلوب نخواهیم رسید.
معاون برنامه ريزي و اشتغال استاندار مازندران با اشاره به اینکه نحوه بینش مدیران در استان باید عوض شود گفت: محور برنامه ششم توسعه، فعاليت بخش خصوصی و مردم است كه در اين راستا باید برای حمایت از این بخش برنامه ریزی مناسب انجام شود؛ بنابراين اگر نگاهمان بخش خصوصی است باید بینش مدیران نیز به این سمت تغییر كرده و نگاه نفتی پيشين را حذف و رویکرد فعاليت بخش خصوصی را مورد توجه قرار دهند.
احساني با بیان اینکه در نگاه به آينده بايد به منابع انساني، توجه مضاعفي داشته و از ظرفيت  فارغ التحصيلان دانشگاهي و نخبگان بهره گيري مضاعفي داشته باشيم گفت: حمايت كارگروههاي مختلف بخصوص در بخش اقتصادي مي تواند منشأ ثمرات فراواني براي توسعه و رفع چالش هاي استان باشد كه در اين ميان، دستگاههاي اجرايي بايد مكلف شوند تا از ظرفيت اين كارگروهها بهره گيري نمايند.
معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار مازندران در راستاي استماع سخنان اعضاي كارگروه ، بازدید از واحدهای تولیدی و آشنايي اصحاب رسانه با مشكلات صنعت و توليد استان، دعوت از خبرنگاران فعال و تأثير گذار رسانه هاي استاني جهت همراهي در سفرهاي خارجي ، اطلاع رساني دقيق و بهنگام جلسات براي حضور خبرنگاران و برخي مسائل ديگر را مورد توجه قرار داده و در راستاي رفع برخي از مشكلات حوزه رسانه ، قول مساعد داد.

وی در پايان با تأکید مضاعف بر تعامل با رسانه ها و نقش آنها در کمک به مدیران برای حل مشکلات از مدیران دستگاههای اجرایی استان خواست از ظرفیت ها و پتانسیل رسانه برای توسعه و آبادانی استان و همچنین رفع مشکلات استان کمک بگیرند.

 

اشتراک این خبر در :