رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران ضمن بیان  اینکه در شب گذشته در استان 70 نفر بر اثر استفاده از مواد محترقه دچار آسیب شدند، افزود: پنج نفر از مصدومان بستری و 65 نفر به‌طور سرپایی مداوا شدند.

به گزارش کیاپرس، دکتر جان بابایی با بیان اینکه 53 نفر از حادثه دیدگان مرد و 17 نفر نیز زن بودند تصریح کرد: در بین مصدومان حادثه دیده کودک دو  ساله‌ای نیز وجد داشت که در اثر سوختگی ناشی از حوادث چهارشنبه سوری به بیمارستان دانشگاه علوم پزشکی مازندران مراجعه کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران مسن‌ترین مصدوم ناشی از حوادث شب گذشته مرد 70 ساله عنوان و تصریح کرد: 25 درصد مصدومان در رده سنی 10 تا 20 سال  و 36 درصد 20 تا 30 ساله بوده اند.

وی با بیان اینکه بیش از 50 درصد مجروحانی که به بیمارستان مراجعه می‌کردند از ناحیه دست آسیب دیده بودند، ادامه داد: بیشترین مراجعات به بیمارستان‌های آمل و بابلسر بود و شهرستان ساری، قائمشهر و بهشهر نیز در رده بعدی مراجعات ناشی از حوادث چهارشنبه آخر سال هستند.

دکتر جان‌بابایی از قطع سه انگشت جوان 23 ساله مازندرانی در حادثه شب گذشته خبر داد و گفت: بیشتر مصدومان از ساعت 22 شب به بعد به بیمارستان‌ها منتقل می‌شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران، بیشترین عامل مصدومیت را ترقه و آتش بازی عنوان وتصریح کرد: بیشترین مصدومان مربوط به ساعت 22 به بعد بوده اند.

وی، با بیان اینکه در سال گذشته 24 نفر در چهارشنبه آخر سال آسیب دیدند، افزود:  از این تعداد 18 نفر مرد و 6 نفر زن بودند.

اشتراک این خبر در :