ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه امروز سه شنبه رسماً اعلام کرد حاضر است توافقنامه الحاق شبه جزیره کرییه به روسیه را تایید کند.
فرانس پرس نوشت: ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه امروز سه شنبه رسماً اعلام کرد حاضر است توافقنامه الحاق شبه جزیره کرییه به روسیه را تایید کند.

پایگاه خبری کاخ کرملین روسیه امروز سه شنبه با انتشار سندی اعلام کرد رئیس جمهور روسیه از دولت و پارلمان این کشور خواسته است چنین توافقنامه ای را به تصویب برسانند و تایید چنین توافقنامه ای را به جا و مناسب خوانده است.

رئیس جمهور روسیه روز دوشنبه با امضای حکمی استقلال جمهوری روس زبان کریمه واقع در جنوب اوکراین را به رسمیت شناخت و با این اقدام راه را برای پیوستن کریمه به فدراسیون روسیه هموار کرد.

تکمیلی

رئیس جمهور روسیه پس از سخنرانی در نشست مشترک دوما و شورای فدراسیون روسیه در مسکو ، توافقنامه الحاق شبه جزیره کریمه به این کشور را امضا کرد.

رئیس جمهور روسیه در مجلس دومای این کشور بر اهمیت شبه جزیره کریمه برای روسیه و اهمیت روسیه برای کریمه در طول تاریخ تاکید کرد.

وی با اشاره به رای نود و شش درصد از مردم کریمه به پیوستن این منطقه به روسیه گفت: این همه پرسی بر اساس اصول دموکراتیک انجام شد.

پوتین افزود: زمانی که کریمه به کشور دیگر ملحق شد روسیه احساس کرد که [بخشی از خاک آن] به سرقت رفت. وقتی که کریمه به اوکراین ملحق شد روسیه تسلیم شد و اهانت را پذیرفت، در حالی که همه می دانند کریمه متعلق به روسیه است.

رئیس جمهور روسیه  گفت: شبه جزیره کریمه همواره « یک بخش جدایی ناپذیر » از روسیه بوده است و یک بخش جدایی ناپذیر نیز باقی خواهد ماند.

وی همچنین اعلام کرد روابط این کشور با «برادران» اوکراینی، همواره از اهمیتی حیاتی برای روسیه برخوردار خواهد بود.

پوتین، گفت: همه پرسی در کریمه بر اساس مبانی دمکراتیک صورت گرفت.

تاتارهای کریمه به خاک میهن خود بازگشتند و ما باید همه تدابیر قانونی برای بازگرداندن حقوق کامل آنها اتخاذ کنیم و موضعگیری روسیه درباره کریمه مبتنی بر عدالت و مساوات است.

رئیس جمهور روسیه گفت: سواستوپل دژ روسیه و مرکز ناوگان روسیه در دریای سیاه است.

وی رباره انقلاب در کشورهای عربی هم گفت: بهار عربی به زمستان عربی تبدیل شد و این سناریو سال دو هزار و چهار در اوکراین اجرا شد.

پوتین خطاب به واشنگتن و غرب نیز گفت: خدا را شکر که هنوز می دانید که قانون بین الملل به قوت خود باقی است. موضع واشنگتن و غرب مبتنی بر دوگانگی و کینه توزی آشکار است.

رئیس جمهور روسیه گفت: شرکای غربی در اوکراین از خطوط قرمز عبور کردند.

اشتراک این خبر در :