مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران درباره رسیدگی به وضعیت نامناسب نگهداری حیوانات در باغ وحش بابلسر گفت: هدف محیط زیست ساماندهی باغ وحش بابلسر است.
دکترناصر مهردادی  د با اشاره به اینکه فعالیت باغ وحش بابلسر از سال 64 آغاز شد، افزود: این مجموعه جزء قدیمی‌ترین مرکز نگهداری از حیوانات محسوب می‌شود.
وی ادامه داد: در حال حاضر بالغ بر 10 گونه پستاندار شامل بز، کانگورو، گوزن زرد، شتر دوکوهانه، سیاه‌گوش، میمون، خرس، شیر و گرگ و حدود 24 گونه پرنده ازجمله بومی و اهلی در باغ وحش بابلسر نگهداری می‌شوند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با بیان اینکه دو سال گذشته مجوز باغ وحش بابلسر منقضی شد، اظهار داشت: مجوز موقت برای این مجموعه صادر شد که امسال درخواست تمدید شده است.
وی افزود: برای تمدید مجوز فعالیت باغ وحش بابلسر باید از دستگاه‌های دامپزشکی، شبکه بهداشت و شهرداری استعلام گرفته‌ شود.
دکترمهردادی گفت: اگر مجموعه بخواهد به فعالیت خود ادامه دهد باید پاسخ استعلام‌ها از دستگاه‌های ذیربط و نظر کارشناسی محیط زیست که منطبق با ضوابط به کمیته فنی ساماندهی مراکز نگهداری جانوران وحشی و باغ‌های وحش را بگیرد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با اشاره به اینکه برای ادامه پیگیری درباره فعالیت این باغ وحش در حال حاضر در مرحله پیگیری و ارجاع به کمیته مورد ‌نظر هستیم، افزود: شکایاتی از سوی دوستداران محیط زیست مبنی بر نامناسب بودن محل نگهداری حیوانات دریافت شد و هدف ما ساماندهی این مجموعه است.
وی با بیان اینکه باغ وحش بابلسر در بافت مسکونی و تفریحی واقع شده ‌است، اظهار داشت: شهرداری باید کاربری محل را به ما اعلام کند در صورت مناسب بودن محل، پس از استعلام‌ها و نظر شفاف دستگاه‌ها می‌توان این مجموعه را به باغ پرندگان و یا مرکز نگهداری محدودتری تبدیل کرد.
دکترمهردادی ادامه داد: در صورتی‌که امکان تبدیل این مجموعه وجود نداشته ‌باشد در محدوده زمانی مناسب باید نسبت به جابه‌جایی گونه‌ها اقدام کرد.
وی در پایان متذکر شد: نگهداری و ساماندهی حیوانات وحشی وظیفه محیط زیست است که نمی‌توانیم بی‌ضابطه عمل کنیم

 

اشتراک این خبر در :