رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران در جلسه آمادگی برای اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها،با بیان اینکه بر اساس قانون هدفمندی، قیمت حامل‌های انرژی باید در مدت پنج سال به فوب خلیج فارس برسد، افزود: این قانون در آذرماه سال 89 شروع شده و در آذرماه سال 94 باید به صورت کامل اجرا شود.

به گزارش کیاپرس، محمد محمدپور با اشاره به اینکه در این قانون صراحتا اعلام شده که 10 هزار میلیارد تومان از محل درآمدهای قانون هدفمندی به بخش تولید تزریق شود، یادآور شد: این تدبیری است که دولت تدبیر در بودجه لحاظ کرده است.

وی،با بیان اینکه قرار نیست در فاز دوم هدفمندی، مانند فاز نخست آن، شیب قیمتی سنگین و از جنس چند برابری داشته باشیم، خاطرنشان کرد: سیاست کشور مهار تورم است و شیب تند قیمتی هم همه دستاوردهای ما در حوزه مهار تورم را از بین می‌برد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با بیان اینکه تاریخ اجرای فاز دوم قانون هدفمندی ممکن است در فروردین ماه باشد و هنوز زمان دقیق آن اعلام نشده است، اظهار داشت: سعی بر این است که بازار را ملتهب نکنیم.

وی  با اشاره به اینکه در هفته پایانی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، در بسیاری از اقلام کاهش قیمت را شاهد بودیم، متذکر شد: هر چند که افزایش قیمت در برخی اقلام دیگر را انکار نمی‌کنیم.

 

اشتراک این خبر در :