جمعی از اساتید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به همراه اساتید برجسته دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه داروسازی از امکانات واحد علوم و تحقیقات آیت‌الله آملی بازدید کردند.

در این بازدید حمید اکبری دبیر شورای آموزش داروسازی و تخصصی وزرات بهداشت، محمد شریف‌زاده رئیس دانشکده داروسازی دانشگاه تهران و عضو هیات ممتحنه رشته سم‌شناسی، فرزاد کبارفرد عضو هیئت ممتحنه رشته شیمی دارویی از وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و همچنین جبرییل نسل سراجی رئیس مرکز توسعه آموزش علوم پزشکی دانشگاه آزاد، فرشاد هاشمیان دبیر انجمن علمی داروسازان ایران و معاونت دانشجویی واحد علوم دارویی و مهدی رجبی مدیر گروه داروسازی بالینی واحد علوم دارویی و شکرزاده استاد دانشگاه مازندران حضور داشتند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات آیت‌الله آملی در ابتدای این بازدید گفت: خداوند منان را شاکریم که میزبان اساتید ارجمند در حوزه داروسازی هستیم.

فاضل لاریجانی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در این واحد گفت: به دنبال ارتقای سطح پژوهش و فناوری در زمینه داروسازی و رعایت استاندارد لازم در جهت راه‌اندازی دانشکده داروسازی در این واحد دانشگاهی هستیم.

وی کیفی‌سازی را از اولویت‌های مهم این واحد دانشگاهی بر شمرد و بیان داشت: سیاست‌های مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی نیز تاکید فراوان بر توجه به کیفیت در همه حوزه‌ها به ویژه حوزه آموزشی و پژوهشی دارند.

در ابتدای این نشست سید احمد شهیدی معاون دانشگاه آزاد آمل گزارشی را در قالب پاور پوینت از امکانات آموزشی، پژوهشی و عمرانی واحد آیت‌الله آملی به ویژه در حوزه داروسازی ارائه کرد.

در ادامه مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی از امکانات آزمایشگاهی واحد علوم و تحقیقات آیت‌الله آملی در آزمایشگاه‌های سم‌شناسی و فارماکولوژی، شیمی دارویی، گیاهان دارویی و هرباریوم گیاهان دارویی و آزمایشگاه‌های مختلف آموزشی و تحقیقاتی علوم پایه واحد از جمله آزمایشگاه‌های مختلف شیمی و زیست شناسی بازدید به عمل آوردند.

مسئولان همچنین از مجتمع فناوری اطلاعات، کتابخانه مرکزی، سایت رایانه‌ای و امکانات رفاهی، سالن‌های ورزشی و دیگر امکانات سایت 72 هکتاری این دانشگاه دیدن کردند.

اساتید حوزه داروسازی در ادامه از ساختمان جدیدالتاسیس دانشکده داروسازی که بنا به گفته معاون عمرانی واحد علوم و تحقیقات در تابستان سال‌جاری آماده بهره‌برداری می‌شود نیز بازدید کردند.

تیم بازدید کننده از امکانات واحد علوم و تحقیقات آیت‌الله آملی در بازدید از این مجتمع نکات لازم را که براساس تجربیات چندین ساله خود کسب کرده بودند در اختیار حوزه معاونت عمرانی این واحد قرار دادند.

در پایان این بازدید چند ساعته مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی با تقدیر از زحمات فاضل لاریجانی برای فراهم کردن امکانات مناسب در این واحد دانشگاهی ابراز امیدواری کردند روزی واحد علوم و تحقیقات آیت‌الله آملی به قطب داروسازی در سطح منطقه و کشور تبدیل شود.

اشتراک این خبر در :