مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در حاشیه بازدید از پایگاه سنجش ساری گفت: 97درصد از مدارس استان تک شیفت هستند و بیشترین تجمع مدارس دو شیفت در شهرهای ساری و نکا می باشد و این در صورتی است که مدارس دو شیفت به صورت جزئی در سطح استان وجود دارد.

 

سید علی قاسمی ، در این بازدید مهمترین هدف طرح سنجش  را بازیابی و بررسی مسائل مختلفی که نو آموزان می توانند با آن درگیر باشند  دانست و افزود: این مسایل  شامل آمادگی تحصیلی ،بینائی سنجی و شنوائی سنجی است .

وی اظهار داشت: دسته بندی نوآموزان که شامل دانش آموزان دیرآموز(مرزی)، عادی و دانش آموزان با هوش بیشتر است از طریق طرح سنجش امکان پذیر بوده و معلم می تواند با شناخت از دانش آموز در کلاس حاضر شود که این امر آموزش و پرورش ابتدائی را در رسیدن به اهداف آموزشی کمک خواهد کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در خصوص مهمترین برنامه های آموزشی در سال تحصیلی 94-93 عنوان کرد: برنامه محوری اساس کار آموزش و پرورش مازندران است و همه واحدهای آموزشی چه در سطح شهرستانی و استانی بایستی بر طبق برنامه های ابلاغی ساماندهی شوند.

قاسمی، در بخش دیگری از سخنانش در خصوص علاقه دانش آموزان به بازیهای رایانه ای به والدین هشدار داد و گفت: علاقه به بازی های رایانه ای یکی از مشکلاتی است که می تواند در آموزش و یادگیری دانش آموزان خلل ایجاد کند.

وی ادامه داد: اختلال جدی که این بازی ها می تواند ایجاد کند بر قوه بینائی دانش آموزان است که به مرور زمان سبب افت تحصیلی خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران ابراز داشت: در سال تحصیلی جدید ، بحث آموزش خانواده با رویکرد مدیریت و نظارت بر بازی های رایانه ای معطوف خواهد شد که با این اقدامات حداقل می توان دانش آموزان را از کاهش قوه بینائی نجات داد.

قاسمی در بحث مدارس دو شیفته بیان داشت:

اشتراک این خبر در :