به گزارش کیاپرس  مراسم تجلیل از پرستاران نمونه دانشگاه علوم پزشکی مازندران، با حضور دکتر فرهاد غلامی رئیس دانشگاه، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، معاون درمان و جمعی از مدیران حوزه ستادی و پرستاران نمونه بیمارستان‌های دولتی و غیر دولتی و اورژانس ۱۱۵ سراسر استان در سالن آیت‌الله کوهستانی دانشگاه برگزار شد.

در این مراسم، دکتر غلامی با اشاره به تلاش‌های پرستاران در ایام کرونا و ایثارهایی که در آن شرایط سخت انجام شد، افزود: پرستاران به عنوان مجاهدان بی نام و نشان عرصه درمانی هستند و جایگاه بسیار ارزشمندی دارند.

وی با بیان اینکه کمبود پرستار در همه استان‌های کشور مطرح است، تصریح کرد: دولت نگاه ویژه ای به جذب و تربیت پرستاران دارد تا این معضل مرتفع شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اظهار تاسف از حذف ردیف بهیار و غیره که باعث کاهش فشار و سختی کار پرستاران بودند، خواستار اصلاح و بازنگری قانون‌گذاران در این مورد شد.

وی همچنین با اشاره به رضایت ۸۵ درصدی از خدمات پرستاری در سال ۹۱ و کاهش این میزان به حدود ۶۰ درصد در حال حاضر، گفت: حذف ردیف‌های بهیار و غیره موجب فشار به پرستاران و در نهایت کاهش خدمات به بیمار شده است.

دکتر غلامی در پایان سخنانش تاکید کرد: بیمارستان‌های ما نسبت درآمد به هزینه‌شان زیر ۵۰ درصد است و اگر بر اساس سیاستگذاری تدوین شده پیش بروند به سوددهی می رسند و می توانند به توانایی لازم در افزایش پرداخت حق الزحمه ها و کارانه های کادر درمانی و پرستاران برسند.

در این مراسم، از پرستاران نمونه دانشگاه علوم پزشکی مازندران تقدیر و تجلیل شد.

اشتراک این خبر در :