کار سنتی عاری از علم روز، در روابط عمومی جوابگو نیست

image_pdfimage_print

http://kiapress.ir/wp-content/uploads/2014/05/13930-150x150.jpg

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران در همایش مدیران روابط عمومی های استان با عنوان فرهنگ روابط عمومی و روابط عمومی فرهنگی که به مناسبت 27 اردیبهشت ماه، روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی گفت: کار سنتی عاری از علم روز، دیگر در روابط عمومی جوابگو نیست، لذا روابط عمومی ها باید در حوزه های مجازی، ارتباطات و دیگر بخش های فناوری به سوی شکوفایی حرکت کنند.

به گزارش کیاپرس، دکتر علیرضا یونسی، در سخنانی روابط عمومی را مدافع حقوق شهروندان در دستگاه ها و پشتیبان و مدافع برنامه ها و ماموریت های سازمان متبوع خود دانست  افزود:  ایفای این رسالت و ماموریت دو سویه از سوی روابط عمومی ها، نیازمند هنرمندی، جان پاک داشتن و اتصال دایم با خدا ست.

وی،  با بیان این که روابط عمومی ها باید هنرمند و زیبایی شناس باشند و با زیباسازی و خلاقیت هنری مطالب شان را ارایه نمایند، اظهار داشت: دمیدن روح حریت، جوانمردی، صداقت، راستگویی، امید و شادابی در کار  از مهم ترین رسالت های روابط عمومی است.

معاون استاندارمازندران،   توسعه استان و سعادت مردم مازندران، امید انگیزی در مردم نسبت به آینده را  از ماموریت های محوری روابط عمومی ها برشمرد و افزود: تا زمانی که در مسوولیت هستیم، باید با عشق کار کنیم و با دلدادگی ایفای نقش نماییم.

وی ادامه داد: تقويت همبستگي سازماني، يكي از وظايف مهم روابط عمومي هاست و آنان باید وحدت و همگرایی را در راستای یک هدف واحد در سازمان تقویت نمایند.

یونسی  آسيب شناسي مشكلات سازمان و مشاوره مطلوب و سازنده براي مديران را از رسالت هاي روابط عمومي بیان کرد و خاطر نشان ساخت: بكارگيري افراد متخصص و كار آمد در روابط عمومي ها از ضروريات است.

معاون استاندار مازندران، با اعلام این که تهيه و تدوين برنامه هاي راهبردي براي پيشبرد اهداف روابط عمومي بسيار مهم است، گفت: سياست ها و برنامه هاي دولت تدبير و اميد از سوی روابط عمومی ها باید براي مردم تبيين شود.

یونسی بر ضرورت ارتقاي سطح كمي و كيفي روابط عمومي ها تاکید کرد و بیان داشت: برخوداری از مهارت های کلامی، ارتباطی، گوش سپردن، فنون مذاکره و تکنيک های انتقال مؤثر پيام باید از سوی روابط عمومی ها جدی گرفته شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران نیز درا ین همایش روابط عمومی‌ها را چشم، گوش و زبان دستگاه ها دانست و افزود: روابط‌ عمومی‌ها از نظر رفتار، برخورد، آگاهی و دانش باید روزآمد باشند.

حجت‌الاسلام عباسعلی ابراهیمی  با اشاره به سنگین بودن بار خدمتی روابط‌ عمومی‌ها، تصریح کرد:‌  کسی که با این نگاه وارد روابط‌ عمومی شود به دنبال فرد و جناح نمی‌رود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان اینکه روابط عمومی نباید نگاه سنتی محض داشته باشد، تصریح کرد: ارائه نظر و ایده جدید باید از سوی روابط عمومی مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه باید به روز حرکت کنیم، ادامه داد: امروز عصر دیجیتال است و عصر سنت نیست و در عصر دیجیتال اگرچه نمی‌خواهیم سنت‌ها را کنار بزنیم اما مسائل عصر مجازی باید در جای خود لحاظ شود.

ابراهیمی با بیان اینکه روابط عمومی متناسب با امکانات و تجهیزات دستگاه خود، برنامه بدهد و برنامه‌ها را ارتقا بخشی کند، افزود: در کارهای فرهنگی موازی‌کاری‌های زیادی صورت می‌گیرد و شرح وظیفه اصلی یک دستگاه، از بین می‌رود.

گفتنی است  پرتال روابط‌عمومی‌های مازندران به نشانی khaber.ir  نیز در این مراسم رونمایی شد.

 

ح.م

این سایت توسط سید حسن موسوی کیاسری با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه های خبری فعالیت می کند

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

enemad-logo