کار سنتی عاری از علم روز، در روابط عمومی جوابگو نیست

http://kiapress.ir/wp-content/uploads/2014/05/13930-150x150.jpg

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران در همایش مدیران روابط عمومی های استان با عنوان فرهنگ روابط عمومی و روابط عمومی فرهنگی که به مناسبت 27 اردیبهشت ماه، روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی گفت: کار سنتی عاری از علم روز، دیگر در روابط عمومی جوابگو نیست، لذا روابط عمومی ها باید در حوزه های مجازی، ارتباطات و دیگر بخش های فناوری به سوی شکوفایی حرکت کنند.

به گزارش کیاپرس، دکتر علیرضا یونسی، در سخنانی روابط عمومی را مدافع حقوق شهروندان در دستگاه ها و پشتیبان و مدافع برنامه ها و ماموریت های سازمان متبوع خود دانست  افزود:  ایفای این رسالت و ماموریت دو سویه از سوی روابط عمومی ها، نیازمند هنرمندی، جان پاک داشتن و اتصال دایم با خدا ست.

وی،  با بیان این که روابط عمومی ها باید هنرمند و زیبایی شناس باشند و با زیباسازی و خلاقیت هنری مطالب شان را ارایه نمایند، اظهار داشت: دمیدن روح حریت، جوانمردی، صداقت، راستگویی، امید و شادابی در کار  از مهم ترین رسالت های روابط عمومی است.

معاون استاندارمازندران،   توسعه استان و سعادت مردم مازندران، امید انگیزی در مردم نسبت به آینده را  از ماموریت های محوری روابط عمومی ها برشمرد و افزود: تا زمانی که در مسوولیت هستیم، باید با عشق کار کنیم و با دلدادگی ایفای نقش نماییم.

وی ادامه داد: تقويت همبستگي سازماني، يكي از وظايف مهم روابط عمومي هاست و آنان باید وحدت و همگرایی را در راستای یک هدف واحد در سازمان تقویت نمایند.

یونسی  آسيب شناسي مشكلات سازمان و مشاوره مطلوب و سازنده براي مديران را از رسالت هاي روابط عمومي بیان کرد و خاطر نشان ساخت: بكارگيري افراد متخصص و كار آمد در روابط عمومي ها از ضروريات است.

معاون استاندار مازندران، با اعلام این که تهيه و تدوين برنامه هاي راهبردي براي پيشبرد اهداف روابط عمومي بسيار مهم است، گفت: سياست ها و برنامه هاي دولت تدبير و اميد از سوی روابط عمومی ها باید براي مردم تبيين شود.

یونسی بر ضرورت ارتقاي سطح كمي و كيفي روابط عمومي ها تاکید کرد و بیان داشت: برخوداری از مهارت های کلامی، ارتباطی، گوش سپردن، فنون مذاکره و تکنيک های انتقال مؤثر پيام باید از سوی روابط عمومی ها جدی گرفته شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران نیز درا ین همایش روابط عمومی‌ها را چشم، گوش و زبان دستگاه ها دانست و افزود: روابط‌ عمومی‌ها از نظر رفتار، برخورد، آگاهی و دانش باید روزآمد باشند.

حجت‌الاسلام عباسعلی ابراهیمی  با اشاره به سنگین بودن بار خدمتی روابط‌ عمومی‌ها، تصریح کرد:‌  کسی که با این نگاه وارد روابط‌ عمومی شود به دنبال فرد و جناح نمی‌رود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان اینکه روابط عمومی نباید نگاه سنتی محض داشته باشد، تصریح کرد: ارائه نظر و ایده جدید باید از سوی روابط عمومی مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه باید به روز حرکت کنیم، ادامه داد: امروز عصر دیجیتال است و عصر سنت نیست و در عصر دیجیتال اگرچه نمی‌خواهیم سنت‌ها را کنار بزنیم اما مسائل عصر مجازی باید در جای خود لحاظ شود.

ابراهیمی با بیان اینکه روابط عمومی متناسب با امکانات و تجهیزات دستگاه خود، برنامه بدهد و برنامه‌ها را ارتقا بخشی کند، افزود: در کارهای فرهنگی موازی‌کاری‌های زیادی صورت می‌گیرد و شرح وظیفه اصلی یک دستگاه، از بین می‌رود.

گفتنی است  پرتال روابط‌عمومی‌های مازندران به نشانی khaber.ir  نیز در این مراسم رونمایی شد.