سرپرست اداره كل كتابخانه هاي عمومي مازندران، در نخستين گردهمايي مسئولين كتابخانه هاي عمومي استان مازندران به استفاده از همه ظرفيت ها در راستاي نيل به اهداف متعالي فرهنگي و ترويج فرهنگ مطالعه تاكيد كرد.

به گزارش کیاپرس، عبدالحسين باقري  با اشاره به نامگذاري سال جديد و تاكيد بر مقوله فرهنگ از سوي مقام معظم رهبري، تقويت و توسعه فرهنگ ديني و اعتقادي را لازمه اقدامات نهادهاي فرهنگي دانست.

وي با بيان اينكه فرهنگ روح جامعه و مقدمه تعالي انسان ها است، اظهار داشت: كتابخانه هاي عمومي در راستاي اجراي برنامه هاي فاخر و موثر فرهنگي كه باورهاي ديني و بايسته هاي اخلاقي مورد نظر نظام جمهوري اسلامي را لحاظ مي كند، مي تواند بستر تحقق مديريت جهادي در عرصه فرهنگ باشد.

باقري افزود: از مهمترين بخش هاي فرهنگ، فرهنگ مكتوب است چرا كه برگرفته از انديشه ها و تفكرات دانشمندان و متفكران مي باشد و كتابداران نيز به دليل ترويج فرهنگ مطالعه و هدايت آن به سمت كتاب هاي مفيد، از اركان اصلي فرهنگ سازي به شمار مي روند.

سرپرست اداره كل كتابخانه هاي عمومي با اشاره به اهميت جايگاه تخصص در حرفه كتابداري و وجود مشكلاتي در اين عرصه، اذعان داشت: مديريت كتابخانه هاي عمومي استان در پي برطرف نمودن مشكلات جهت ايجاد انگيزه و نشاط بين كتابداران خواهد بود.

وي افزود: بايد از همه ظرفيت ها در راستاي نيل به اهداف متعالي فرهنگي و ترويج فرهنگ مطالعه استفاده شود و در اين مسير انجمن كتابخانه هاي عمومي در موضوعات سخت افزاري، جلسات نهضت مطالعه مفيد در حوزه نرم افزاري و طرح و برنامه و انجمن خيّران كتابخانه ساز در امور پشتيباني بايد مورد توجه جدي قرار گيرند.

در ادامه، مسئولين و روساي ادارات كتابخانه هاي عمومي در فضايي صميمي به بيان مشكلات كتابخانه ها و انتقادات خود پرداختند و سرپرست اداره كل كتابخانه هاي عمومي استان نيز با پاسخ دهي به موارد مطرح شده به اين نشست پايان داد.

اشتراک این خبر در :