دهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی با یکصد غرفه و حضور هنرمندانی از استانهای دیگر عصر یکشنبه در نوشهر افتتاح شد.

به گزارش کیاپرس به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری مازندران مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری مازندران در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگاران گفت: قریب 100 غرفه در دهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی کشور جانمایی شده و هنرمندان 20 استان هنرهای صنایع دستی خود را در معرض فروش و نمایش گردشگران و مسافران  قرار داده اند.

دلاور بزرگ نیا با بیان آنکه این نمایشگاه تا 12 فروردین ادامه خواهد داشت خاطرنشان کرد: شهرستان نوشهر بواسطه گردشگرپذیری و تردد مسافران نوروزی همه ساله میزبان برپایی نمایشگاه ملی صنایع دستی است و تقریباٌ به عنوان یک پایگاه دائمی برگزاری نمایشگاه صنایع دستی تعریف شده است.

وی افزود: این نمایشگاه در نوشهر در سال گذشته بیش از 10 میلیارد ریال فروش داشته و بیش از 400 هزار نفر در طول ده روز برگزاری نمایشگاه از آن دیدن کرده بودند.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری مازندران افزود: صنایع دستی به عنوان هنر ملی و مربوط به هر قوم و مردم آن منطقه است که نباید فراموش شود.

وی با اشاره به برنامه های این سازمان در احیای صنایع دستی در استان مازندران گفت: برپایی دوره های آموزشی هنرهای صنایع دستی و همچنین صادرات محصولات دستی و ورود به نمایشگاه های خارجی و بازار بین الملل و نمایشگاه های تقویم دار جهانی از برنامه های امسال این اداره کل بشمار می رود و تلاش شده تا از طریق اتاق بازرگانی فرصت عرضه محصولات صنایع دستی در خارج مرزها فراهم گردد.

وی همچنین با اشاره به نامگذاری سال 93 از سوی رهبری با عنوان سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی عنوان داشت: برای تحقق این فرموده مقام معظم رهبری در سال جاری تلاش خواهد شد تا به اقتصاد هنر سمت و سوی بهتر و کیفیت دارتری داده شود.

دهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی کشور در شهرستان نوشهر جنب پارک نگین این شهر تا 12 فروردین ادامه خواهد داشت.

اشتراک این خبر در :