با حضور معاون سیاسی، امنیتی استانداری مازندران ، حسین شعبان سروری به سمت فرماندار رامسر معرفی و از زحمات رستم زرودی فرماندار سابق تقدیر شد.

رستم زرودی فرماندار سابق رامسر عصر شنبه در مراسم تودیع خود ضمن قدردانی از حضور همه کسانیکه در این مراسم شرکت داشتند ،گفت : در طی 17 ماهی که در خدمت مردم رامسر بودم ، سعی کردم پیگیر پروژه های نیمه کاره شهرستان باشیم.

وی افزود : تجمیع سه انتخابات در شهرستان رامسر ، شروع کار اینجانب را با فراز و نشیب های زیادی روبرو کرد ولیکن با کمک همه عوامل اجرایی این امر بزرگ نیز به خوبی و بدون هیچ حاشیه ای اتفاق افتاد.

زرودی با اشاره به پروژه فرودگاه ، اضافه کرد : فرودگاه با مشکلات عدیده ای نظیر آزاد سازی فدک و دانشکده ملاصدرا روبرو بود که با پیگیری های انجام شده باند فرودگاه تقریبا به اتمام رسیده و با تامین روشنایی آن به بهره برداری خواهد رسید.
فرماندار سابق رامسر  با بیان اینکه 2 میلیارد تومان اعتبار ، جهت احداث ساختمان جدید دانشکده ملاصدرا اعتبار جذب شده است ، تصریح کرد : بنا بود  تا در دهه فجر سال جاری کلنگ ساخت این دانشکده به زمین زده شود ، اما به جهت وقوع بحران برف به تعویق افتاد و امید که بزودی عملیات اجرایی ان آغاز شود.

وی همچنین به پروژه های کنار گذر ساحلی ، تصفیه خانه  نیز اشاره کرد و گفت : کنار گذر  ساحلی یک پروژه عظیم گردشگری محسوب شده و به دلیل اینکه موانع میراثی ،پروازی و بنیادی ندارد

لذا می توان پروژه های جانبی زیادی را در ان ایجاد کرد.

زرودی از جذب اعتبار به میزان 6 میلیارد تومان  برای تصفیه خانه رامسر سخن گفت و افزود : اگر دستگاه اوزون زنی این پروژه نصب شود ، رامسر از کدورت آب نجات خواهد یافت.

وی از استیجاری بودن 12 اداره در رامسر خبر داد و گفت : قریب به 2 هکتار زمین در تملک اداره راه و شهرسازی است و می تواند  به یک سایت اداری جهت سازماندهی ادارات شهرستان تبدیل شود.

وی از مستقر شدن اداره امور آب و شیلات در رامسر نیز سخن گفت و ادامه داد : پیگیری روشنایی محور رامسر به تنکابن ، جذب 6 میلیارد تومان اعتبار برای به سر انجام رسیدن پل صفارود ،بازگشایی محور ورودی جواهرده نیز از جمله اقداماتی بود که در رابطه با آن پیگیری ها انجام شد.

زرودی در ادامه سخنان خود از کمبود سرانه راه روستایی در رامسر انتقاد کرد و گفت : دلیل این امر کم جمعیت بودن روستا های ماست و بهتر است در این امر تراکم جمعیتی لحاظ نشود تا راههای روستایی  رامسر هم از نعمت آسفالت برخوردار شود.

فرماندار سابق رامسر به  موانع ارتفاعی , میراثی ، پروازی و بنیادی رامسر  اشاره کرد و افزود : با پیگیری های انجام شده بناست تا طرح بازنگری رامسر تهیه شود که این مهم نیازمند 300 میلیون تومان اعتبار است.

وی گفت : چهار هزار نفر از شهروندان رامسری سند اموالشان در گرو اداره ثبت اسناد است زیرا بنیاد علوی باید اجازه آزاد سازی اسناد را صادر کند که این تحمیل فشار از سوی بنیاد مردم را دچار چالش کرده است و بهتر است به آن توجه شود.

فرماندار جدید رامسر نیز گفت : اجرا و تحقق سیاست های عمومی دولت و کشور از جمله وظایف مهم فرمانداران است.

حسین شعبان سروری افزود : اعتدال از شاخصه های مهم آموزه های دینی و فرهنگ ایرانی است و به معنای جبهه سیاسی خاصی نیست و رویکردی عالمانه  و خردمندانه و صبورانه  لازمه رسیدن به مشی اعتدال است.

وی اضافه کرد : امروز که خدمتگزاری مردم رامسر نصیبم شد بر خود فرض می دانم تا در مسیر منویات مقام معظم رهبری و چارچوب دولت گام برداشته و پایبند باشم.

سروری با اشاره به داشته های خدادادی رامسر ، تصریح کرد : شناخت موانع توسعه این شهرستان و انجام اقدامات اساسی  در جهت رفع ان از جمله الویت های من است.

وی ادامه داد : استفاده از نظرات نخبگان و کارشناسان برجسته دولتی  در جهت بررسی و واکاوی ریشه های عقب ماندگی شهرستان از دیگر برنامه های  اینجانب است.

فرماندار رامسر با تاکید بر اینکه  نگاهها باید نسبت به توسعه  رامسر تغییر پیدا کند ،رفع موانع حرایم دست و پا گیر این شهرستان را از ضروریات دانست.

وی با بیان اینکه رامسر نام جهانی دارد ، خاطر نشان کرد : احداث زیر ساخت ها و رفع موانع شهرستان  نیازمند حمایت ملی است و اگر اصلاح زیر ساخت ها انجام شود ، حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی در این شهرستان بدون استفاده از اعتبارات ملی در شکو فایی رامسر تاثیر بسزایی خواهد داشت.

وی گفت : تبدیل فرمانداری به محور همدلی و نهادی خدمتگزار از برنامه های اینجانب است و رسیدن به رامسری نوین و برابر با استاندارد های جهانی حق ماست.

در پایان طی حکمی از سوی استاندار مارزندران حسین شعبان سروری به عنوان فرماندار رامسر منصوب و با اهدای لوح سپاس و هدایایی از زحمات 19 ماهه رستم زرودی قدر دانی شد.

تاکید اقتصاد مقاومتی بر تولید است

نماینده مردم شهرستان های رامسر ، عباس آباد و تنکابن در خانه ملت نیر در این مراسم گفت: تاکید اقتصاد مقاومتی بر تولید است و باید به آن توجه شود.

شمس الله شریعت نژاد عصر شنبه در مراسم معارفه فرماندار رامسر افزود : از محل تولید می توانیم عرضه را افزایش دهیم زیرا در اقتصاد مقاومتی تاکید به استفاده از منابع داخلی  و تعامل با دنیا دیده شده است.
شریعت نژاد اضافه کرد : از جمله تاکیدات جدی در سیاست های کلان ملی استفاده از نیروی انسانی و اقتصاد دانش بنیان است ، امری که شدیدا از آن غفلت شد و هرکسی را به بهانه ای دفن کردیم و همیشه دنبال نوگرایی و آدم های مطیع و حرف گوش کن بودیم که این سیاست اشتباه محض بود.

وی ادامه داد : انتظار همه از دولت تدبیر و امید پرهیز  تودیع و معارفه های زیاد است البته تغییر تحولات در دولت جدید یک امر طبیعی است.

وی کوتاه بودن عمر مدیریت در کشور را یکی از اسیب های جدی دانست و تصریح کرد : باید در انتخاب مدیران دقیق باشیم.

شریعت نژاد هدف از تعویض مدیران را ارتقاء سطح مدیریت و خدمتگزاری بیشتر به مردم دانست و گفت :  باید در این راستا با تامل بیشتر کار کرد.

وی از زرودی  فرماندار سابق رامسر بعنوان نیرویی  پرتلاش و دلسوز و با سطح تعامل بالا یاد کرد و گفت: زرودی از سرمایه های انسانی غرب مازندران است و قطعا در پست های کلیدی بکار گرفته خواهد شد.

نماینده مردم در خانه ملت ادامه داد : مهمترین عامل توسعه نیافتگی رامسر ،برنامه نداشتن سازمان میراث فرهنگی است و محدودیت های میراثی و پروازی و بنیادی عواملی جدی بر توسعه یافتگی رامسر است و باید بازنگری شود.

وی در پایان سخنان خود  بر تلاش مضاعف و همدلی مدیران در جهت رفع موانع و مشکلات تاکید کرد./مهر

اشتراک این خبر در :