اصلاحطلبان از مدتها پیش خود را برای حضور در انتخابات و ورود به مجلس شورای اسلامی آماده کردهاند. آنها در این انتخابات به دنبال مجلسی بودند که به طور اساسی به فکر برونرفت از مشکلاتی باشد که طی مدیریت غلط گذشته بر کشور عارض شد. مشکلاتی که دولت یازدهم در طول دو سال و نیم از مدیریت خود همچنان در تلاش است آثار آن را از سیاست داخلی بزداید، نیازمند مجلسی با همین ویژگیهاست، تا همگام با دولت و سایر مسوولان کشور راه چارهای برای برونرفت از آن پیدا کند. در بررسی مشکلاتی که چندین سال است با اقتصاد و سیاست کشور پیوند خورده، میتوان بهبود وضعیت کسب و کار، خروج از رکود و همچنین حفظ تعادل موجود در سیاست خارجی، حل مسائل منطقهای و جهانی از طریق گفتوگو را انتظار داشت. اما سیاست داخلی، را میتوان به عنوان یکی دیگر از مطالبات اصلی مردم در نظر گرفت. حقوق اساسی ملت و ایجاد شرایط امن و بهتر برای یک زندگی ایدهآل، از مهمترین خواستههای مردمی است که حضور حداکثری آنان را باید تاکیدی بر حمایت خود از نظام اسلامی معنا کرد. بحث محیط زیست، معضل کمآبی و آلودگی هوا که از مشکلات حاد زندگی عمومی مردم محسوب میشود، نیاز به قانونگذارانی دارد که برای فراهم ساختن بسترهای لازم در جهت کاهش آن همیار و همکار دولت باشند. اصلاحطلبان پیش از انتخابات برنامههای خود را برای مجلس اعلام کردند و اکنون هم با رسیدن به بهارستان تلاش دارند همان را که به شکلی دقیق و عالمانه تهیه و تنظیم شده به مرحله اجرا بگذارند. این خواستهای است که با حسنسابقه این چهرههای سیاسی میتوان تحقق آن را انتظار داشت. اما پیام حضور گسترده مردم پای صندوقهای رای، چیزی نیست که به این راحتیها بتوان از آن گذشت. این پیام بخشی به اصلاحطلبان و بخشی دیگر به اصولگرایان مربوط میشود. اصلاحطلبان که از اصلیترین مخاطبان پیام رای مردم هستند این امر را بهخوبی دریافت خواهند کرد که اگر جریانی صادقانه در عرصه انتخابات کشور حضور پیدا کند و همه مشکلات و دستاندازهایی که در بین راه وجود داشته را با تامل و تحمل پشت سر بگذارد و در برابر هر پیشامدی فرار از صحنه را بر قرار و مبارزه ترجیح ندهد و با نگاه به مصالح ملی همچنان در رقابت بماند.
یقینا پاسخ مثبتی را از جانب اکثریت مردم دریافت خواهد کرد. یادمان نرود که تمام این رفتارها در چه شرایطی از سوی اصلاحطلبان به مرحله عمل رسید. نمایندگان این جریان سیاسی همه مشکلات را تحمل کردند، با صندوقها قهر نکردند و انفعالی در رفتار نداشتند. آنها فقط به دنبال این بودند که برای حل بیسیاستیهای سالهای گذشته که مشکلات زیادی را بر کشور وارد ساخت، صادقانه بایستند و با ورود به نهادهای قانونگذاری سرنوشت جدیدی را برای ملت رقم بزنند. اگر جریان اصلاحات حرکت کند و همچون گذشته الگوی اخلاقمداری سیاسی باشد خواهد توانست به شعارهای خود عمل کرده و تداوم اعتماد مردم را هم شاهد باشد. اما پیام این آرا به اصولگرایان را در چند مورد میتوان برشمرد. مردم قاطعانه نشان دادند با تندرویها، غوغاسالاریها و ناکارآمدیها مخالفند و با وجود دستگاههای عریض و طویل تبلیغاتی که در اختیار برخی از اصولگرایان وجود داشت «نه» بزرگی را در جواب این رفتارهای ناصواب دادند. مردم نشان دادند که به دنبال رفتار متعادل، منطقی و سازنده هستند.
بد اخلاقیهای مفرط جواب منفی خواهد داشت. چه اتهامات، چه دروغها و چه حرکتهایی که برای جلوگیری از پیروزی اصلاحطلبان انجام شد اما جواب آن، چه شد؟ غیر از این بود که این بداخلاقیها نسبت به کسانی صورت گرفت که با تایید نهایی شورای نگهبان وارد رقابتهای انتخاباتی شدند؟ با تمام گفتههایی که گوش فلک را پر کرده بود اما مردم به خوبی مخالفت خود را با آنها اعلام کردند. اصولگرایان یکبار هم که شده به خود بیایند. نه اینکه گمان ببرند هرچه خود بگویند حق است. برای یک بار هم که شده بشنوند که اشتباه کردند، آن را بپذیرند و در رفتار خود تجدیدنظر کنند. پس بهترین زمان است که اعتماد عمومی را بارور سازند نه اینکه آن را کاهش داده و شکاف اجتماعی جدیدی را شکل دهند. ما همه ایرانی هستیم و تصمیماتی را میگیریم که تنها در جهت اهداف و آرمانهای نظام اسلامی باشد. سربلندی و تعالی کشور، هدفی است که هیچ هموطنی نمیخواهد که انجام نپذیرد. در مقابل، مسوولان کشور نیز باید با نگاه مساوی به آحاد جامعه بنگرند و بدون تفکیک، بسترهای توسعه را بیش از گذشته فراهم کنند. پس از این حرکت باشکوه ملت باید استفاده کرد و بر تحقق وعدهها تلاش وافر داشت.
ID used to identify users for 24 hours after last activity
24 hours
_gat
Used to monitor number of Google Analytics server requests when using Google Tag Manager
1 minute
_gac_
Contains information related to marketing campaigns of the user. These are shared with Google AdWords / Google Ads when the Google Ads and Google Analytics accounts are linked together.
90 days
__utma
ID used to identify users and sessions
2 years after last activity
__utmt
Used to monitor number of Google Analytics server requests
10 minutes
__utmb
Used to distinguish new sessions and visits. This cookie is set when the GA.js javascript library is loaded and there is no existing __utmb cookie. The cookie is updated every time data is sent to the Google Analytics server.
30 minutes after last activity
__utmc
Used only with old Urchin versions of Google Analytics and not with GA.js. Was used to distinguish between new sessions and visits at the end of a session.
End of session (browser)
__utmz
Contains information about the traffic source or campaign that directed user to the website. The cookie is set when the GA.js javascript is loaded and updated when data is sent to the Google Anaytics server
6 months after last activity
__utmv
Contains custom information set by the web developer via the _setCustomVar method in Google Analytics. This cookie is updated every time new data is sent to the Google Analytics server.
2 years after last activity
__utmx
Used to determine whether a user is included in an A / B or Multivariate test.
18 months
_ga
ID used to identify users
2 years
_gali
Used by Google Analytics to determine which links on a page are being clicked
30 seconds
_ga_
ID used to identify users
2 years
Marketing cookies are used to follow visitors to websites. The intention is to show ads that are relevant and engaging to the individual user.