مدیرعامل پست جمهوری اسلامی ایران گفت: 10 سرویس و 80 خدمت جدید پستی مهرماه امسال رونمایی می‌شود.

به گزارش کیاپرس به نقل از فارس، حسین مهری ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن اجتماعات اداره کل پست مازندران اظهار داشت: در چهار ماه نخست امسال شرکت پست 220 میلیون مرسوله را از مردم دریافت کرده و به گیرنده رسانده است.

مدیرعامل پست جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه در تعداد مرسوله‌های دریافتی نسبت به مدت مشابه سال قبل 18.5 درصد رشد را شاهد هستیم، بیان داشت: به دنبال ارتقای کیفیت خدمات پستی هستیم.

این مسئول با اشاره به رونمایی از 10 سرویس و 80 خدمت جدید در 17 مهر ماه سال جاری، تصریح کرد: سرویس پست مالی، سرویس تی.ال.اس و یا تعیین زمان توزیع توسط مشتری، احیای سرویس کرایه در مقصد، فعال‌سازی باجه‌های الکترونیک، پست رسانه و تقویت بانک‌های اطلاعاتی از جمله برنامه‌های در دست اقدام پست است.

مهری با بیان اینکه در اجرای این طرح‌ها، 32 بازار هدف را پیگیری می‌کنیم، گفت: تقویت و بازسازی بخش توزیع از دیگر برنامه‌ها است.

مدیرعامل پست جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه حذف تمبر و نقش تمبر از اقداماتی است که در پست شروع شده و منطقه 14 پستی تهران را به عنوان پایلوت اجرای این طرح قرار دادیم، افزود: 17 مهر ماه این طرح را به چند استان دیگر هم تعمیم می‌دهیم.

مهری با بیان اینکه درباره ساماندهی نظام آدرس‌نویسی هم مذاکراتی با استاندار مازندران داشتیم، تصریح‌کرد: اجرای این طرح در منطقه 6 شهرداری تهران شروع شده و پایلوت بعدی، مازندران باشد.

وی در پاسخ به سئوال فارس مبنی بر اینکه راه‌اندازی این سرویس‌ها تا چه اندازه در بهبود وضعیت پست تاثیر دارد، اظهار داشت: بعضی از این سرویس‌ها را به صورت آزمایشی شروع کردیم.

مدیرعامل پست جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: پیش‌بینی ما بر این است که عملکرد ما در سرویس تعیین زمان توزیع توسط مشتری تا 15 درصد افزایش یابد و در سرویس پست مالی هم تا پنج درصد افزایش ترافیک را شاهد باشیم و هشت درصد هم در افزایش درآمد این سرویس افزایش یابد.

وی یادآور شد: در سرویس باجه‌های الکترونیک هم که 21 خدمت ارائه می‌شود 10 درصد افزایش ترافیک داشته باشیم.

مهری با بیان اینکه تا پایان سال با اجرای این سرویس‌ها 25 درصد به حجم ترافیک پست اضافه می‌شود، گفت: امیدواریم بتوانیم این سرویس‌ها را به خوبی به مردم معرفی و ارائه کنیم.

مدیرعامل پست جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان‌ کرد: پیش‌بینی ما بر این است با اجرای طرح‌ها و سرویس‌های جدید تا 15درصد برای شبکه پستی بهره‌وری به همراه داشته باشیم.

مهری در پاسخ به سئوال دیگر فارس مبنی بر اینکه آیا تاکنون برای خودتان اتفاق افتاده که مرسوله پستی‌ شما نرسیده و یا دیر به دستتان رسیده باشد، اظهار داشت: تاکنون این اتفاق برای من نیفتاده اما کارت تبریک مربوط به هفته معلم که متعلق به برادرم بود حدود دو هفته قبل به دستش رسید و من از این بابت شرمنده شدم.

مدیرعامل پست جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به سئوال دیگر فارس مبنی بر عملکرد پست‌بانک‌ها مبنی بر دریافت هزینه فیش خدمات شهری از شهروندان و دیر واریز کردن به حساب شرکت‌های مختلف که در مواردی بدهی مجدد برای مشترکان ملزوم می‌شود، گفت: این ایراد در مقطعی به پست بانک وارد بود و این مشکل وجود داشت اما ما مشکل را به همکاران در پست بانک منتقل کردیم و در حال حاضر این مشکل وجود ندارد.

مهری با اشاره به اینکه سال گذشته 563 میلیون ترافیک پستی با درآمد 445 میلیارد تومان داشتیم، ادامه داد: سال 91 زیان پست 273 میلیارد تومان بود که در سال 92 به 350 میلیارد تومان افزایش یافت و این زیان در سال جاری افزوده نشده و پیش‌بینی می‌کنیم تا 30 میلیارد تومان هم کاهش یابد.

اشتراک این خبر در :