مدير كل آمار، اطلاعات و GIS استانداري مازندران تصريح كرد: بر اساس آمار ارسالي از سوي شهرداري هاي استان مازندران در سال 92 تعداد 7264 پروانه ساختماني صادر شده است كه نسبت به سال قبل 20/5 درصد افزايش داشته است.

جعفر احمدي به تشریح جزئيات اجراي طرح اطلاعات صدور پروانه ساختماني سال 92 پرداخت و گفت: تهیه آمار، اطلاعات صحیح و قابل استناد یکی از گام های اساسی در فرایند برنامه ریزی است و نیاز برنامه ریزان شهری به آمار و اطلاعات در بخش ساختمان و مسکن و نیز اهمیت ویژه این بخش در اقتصاد کشور انكار ناپذير است.
وي افزود: دفتر آمار، اطلاعات و GIS استانداري مازندران به دليل حساسيت اين موضوع ، بر آن شد تا گوشه ای از این نیازها را با استفاده از جمع آوری برخی از اطلاعات ثبت شده در پروانه های ساختمانی تامین نمايد كه در همين راستا طرح جمع آوری اطلاعات پروانه های ساختمانی صادر شده با همكاري شهرداری های کشور از سال 1358 در همه استانها به اجرا در آمد.
مدير كل آمار، اطلاعات و GIS استانداري مازندران
وي ادامه داد: از كل پروانه هاي صادر شده ، بيش ار 93 درصد  مربوط به احداث ساختمان و 490 پروانه مربوط به افزايش بنا بوده است كه در اين راستا  بيشترين  سهم از پروانه هاي صادر شده پارسال، مربوط به شهرداري آمل با صدور 1024 پروانه يعني قريب به 14/1 درصد وكمترين سهم از پروانه هاي صادر شده در سال 1392مربوط به شهرداري كياسر با صدور 2 پروانه بوده است.
احمدي با بيان اينكه مجموع مساحت زيربناي پروانه هاي صادر شده براي احداث ساختمان (پروانه احداث ساختمان ، تخريب،  نوسازي و افزايش بنا) 4027115 متر مربع بوده است تصريح كرد: اين ميزان نسبت به سال 91در حدود 28/76درصد افزايش داشته است.
وي تعداد واحد هاي مسكوني احداث شده در  سال 92 را نيز بالغ بر 23188 واحد  ذكر و در اين راستا عنوان كرد:  اين ميزان نسبت به سال 91 حدود  14 درصد افزايش داشته است كه تعداد 21783 واحد مسكوني مربوط به احداث و 1405 واحد مسكوني مربوط به افزايش بنا بوده است.
اين مقام مسئول ادامه داد: از مجموع تعداد 6774 پروانه هاي صادره براي احداث ساختمان ، تعداد 5848 پروانه صادره در حدود 86/30 درصد مسكوني ، حدود 10 درصد مسكوني توأم با كارگاه و مابقي به  بخشهاي بازرگاني،صنعتي،آموزشي و درماني اختصاص داشته است.
مدير كل آمار، اطلاعات و GIS استانداري مازندران همچنين گفت: از مجموع پروانه هاي صادره براي احداث ساختمان هاي مسكوني ، در حدود 11 درصد براي احداث ساختمان هاي يك طبقه ، حدود 27 درصد براي احداث ساختمان دو طبقه ، حدود 23 درصد براي احداث ساختمان هاي سه طبقه ، حدود 24 درصد براي احداث ساختمان هاي چهار طبقه و حدود 15 درصد براي احداث ساختمان هاي پنج طبقه و بيشتر مي باشد.
وي افزود: مجموع پروانه هاي صادر شده براي احداث ساختمان مسكوني بر حسب نوع اسكلت و مصالح عمده ي بكار رفته در بناي آنها نشان مي دهد كه حدود 99 درصد اين  پروانه ها براي احداث ساختمان هاي بتون آرمه و مابقي براي احداث ساختمان هاي با اسكلت فلزي  صادر شده است.

اشتراک این خبر در :