کیاپرس / مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای مازندران از آغاز اجرای پویش فرهنگی – ایمنی «چشم به راهیم» در استان همزمان با سراسر کشور برای سومین سال متوالی با هدف ارتقای ایمنی سفرهای برون شهری در نوروز و کاهش خطرات و سوانح رانندگی از ۲۵ اسفندماه تا ۱۳ فروردین خبر داد.

به گزارش ایسنا، حسن جهانیان امروز در آیین سراسری پویش فرهنگی ایمنی «چشم به راهیم» گفت: پویش نوروزی «چشم به راهیم» در راستای اهداف و برنامه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور برای فرهنگ‌سازی و ارتقای ایمنی و کاهش سوانح رانندگی و ایجاد توجه و انگیزش در سرنشینان خودرو در راستای نقش حداکثری و هوشمندانه هنگام سفر در قالب مجموعه‌ای از برنامه‌های فرهنگی، رسانه‌ای و هنری در طول اجرای طرح نوروزی در استان اجرا می‌شود.

وی اظهار کرد: کمک به افزایش ایمنی در سفرهای نوروزی برای استفاده‌کنندگان خودروهای شخصی و حمل و نقل عمومی، پاسداشت ارزش‌های دینی و مذهبی در سفرهای نوروزی به‌ویژه ماه رمضان، ترغیب رانندگان به توقف وسایل نقلیه در طول سفر با هدف رفع خستگی ناشی از رانندگی طولانی در مجتمع‌های خدمات رفاهی از جمله اهداف این طرح است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران تصریح کرد: ۱۵ دقیقه‌ استراحت در ازای هر دو ساعت رانندگی می‌تواند بسیاری از تصادف‌های جاده‌ای را کاهش دهد و بهترین محل برای توقف و استراحت مجتمع‌های خدمات رفاهی و ایستگاه‌های اجرای طرح پویش «چشم به راهیم» است.

این مسئول افزود: مخاطبان این پویش مسافران نوروزی(رانندگان و اعضای خانواده آنها به ویژه مادران، کودکان و نوجوانان) و رانندگان خودروهای سنگین و حمل و نقل عمومی هستند.

وی کمک به افزایش ایمنی خودروهای شخصی و حمل و نقل عمومی، ترغیب رانندگان به توقف وسایل نقلیه در طول سفر با هدف رفع خستگی ناشی از رانندگی طولانی و ارتقای دانش عمومی جامعه در خصوص ایمنی و رفتار درست رانندگی را از مهم‌ترین اهداف برگزاری این پویش عنوان کرد.

جهانیان تصریح کرد: به‌کارگیری هنر در خدمت ایمنی برای ایجاد جاذبه‌های جاده‌ای و ترغیب مسافران به توقف در مسیر، کمک به آشنایی مسافران نوروزی با تمدن فرهنگ و هنر ایران، کمک به احیای نمایش‌های ایرانی به ویژه نمایش‌های آیینی سنتی بومی مقصد و کمک به احیای موسیقی ایرانی به ویژه موسیقی‌های بومی و مقامی شهر مقصد از دیگر اهداف اجرای این پویش است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با تاکید براینکه پویش همراهان سفر ایمن با روش‌های گوناگون و با استفاده از قابلیت‌های مختلف رشته‌های هنری سعی دارد آموزش و افزایش دانش عمومی نسبت به فرهنگ صحیح رانندگی را ارتقا دهد، گفت: ایستگاه این پویش در استان در کیلومتر ۷ ساری –قائمشهر جانمایی شده است و مسافران با حضور در این مکان علاوه بر رفع خستگی می‌توانند از برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری مثل استندآپ کمدی، نمایش عروسکی، موسیقی، گرفتن عکس یادگاری در کنار هفت‌سین، تماشای کلیپ‌های ایمنی و فیلم جاذبه‌های شهرهای ادامه مسیر بهره‌مند شوند.

وی گفت:  همه روزه در ایام طرح بازه زمانی ۲۵ اسفندماه جاری تا ۱۳ فروردین ماه سال ۱۴۰۳ برنامه از طریق شبکه تلویزیونی و رادیویی استانی به صورت زنده  انعکاس پیدا می‌کند.

قابل ذکر است ️این پویش با حضور بذرپاش وزیر راه و شهرسازی، امانی معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، سردارمومنی رئیس پلیس راه راهور فراجا، آغاز به کار کرد.

اشتراک این خبر در :